در حال بارگذاری ...
  • بررسی آخرین وضعیت توسعه راه‌های حوزه راه و شهرسازی لارستان

    چهار قطعه از باند دوم لار جهرم به طول ۵۰ کیلومتر تشریفات برگزاری مناقصه آن انجام شده و به زودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد که با بهره برداری از این پروژه ها کلیه مسیر لار - جهرم دوبانده خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازدید معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آخرین وضعیت توسعه راه‌های این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت .

    کدخدازاده معاونت شرکت ساخت و توسعه راه ها به اتفاق مهندس باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان از پروژه های در حال اجرای این اداره کل بازدید کردند .

    در ابتدای این باقری فرد در خصوص باند دوم محور لار - جهرم اظهار داشت : طول این محور ۱۵۵ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه این اداره کل واقع شده و قطعه اول باند دوم لار - جهرم به طول ۸ کیلومتر حد فاصل سه راهی زرین دشت تا تونل وحدت در حال انجام است و بیش از ۳۵۰ متر از ۷۷۰ متر طول این تونل حفاری شده است . چهار قطعه از باند دوم لار جهرم به طول ۵۰ کیلومتر تشریفات برگزاری مناقصه آن انجام شده و به زودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد که با بهره برداری از این پروژه ها کلیه مسیر لار - جهرم دوبانده خواهد شد .

    مدیرکل راه وشهرسازی لارستان ضمن بازدید از باند دوم محور  لار - بستک بیان کرد : باند دوم لار - بستک نیز به طول ۱۶ کیلومتر در حال اجراست و با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در این محور مواجهیم .

    بازدید بعدی این سفر یک روزه ، تونل شهدای خلیج فارس به طول ۸۶۰ متر  بود که عملیات حفاری آن به اتمام رسیده و عملیات کف برداری آن به طول ۱۰۰ متر انجام شده است .

    باقری فرد در خصوص بزرگترین تونل جنوب کشور خاطر نشان کرد : تونل شهید باقری لامرد به طول ۲۶۵۰ متر یکی از بزرگترین تونل های جنوب کشور است که در مراحل پایانی خود قرار دارد و روشنایی این تونل نیز در مرحله اجرای مناقصه است و امیدواریم با انتخاب پیمانکار عملیات احداث روشنایی آن نیز هر چه زودتر آغاز شود .

    در پایان ضمن بازدید کدخدا زاده از کارگاه ساخت عرشه های فلزی پل های بزرگ محور مهر – گله دار – دارالمیزان به صورت میدانی در محل پروژه حاضر و از  نزدیک موقعیت احداث این پل ها را مورد ارزیابی قرار داد . ساخت دو دستگاه پل با دو دهانه ی ٤٥ متری و دو دهانه ٥٠ مترى در کیلومتر های ۱۹ و ۳۶ در حدفاصل گله دار تا دارالمیزان با عرشه های فلزی با اقدامات مؤثر از سوى پیمانکار مراحل ساخت خود را سپرى کرده است.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران