در حال بارگذاری ...

کاهش ۱۴ درصدی مدت زمان ماندگاری واگن کشورهای CIS در شبکه ریلی کشور

از زمان ورود واگن‌های آسیای میانه از مرز به کشور ، واگن ها مشمول پرداخت حق استفاده بهره برداری در شبکه ریلی کشور می شود بنابراین کاهش ماندگاری واگن‌ها در کشور طی شش ماهه سال جاری ، صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدت زمان ماندگاری واگن های CIS در شبکه ریلی کشور در نیمه نخست امسال ، ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .

۱۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن ، در نیمه نخست سال جاری ، از طریق مرز بین المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد از این مرز خارج شده اند که میانگین زمان ماندگاری آن‌ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۱۴ درصد کاهش یافته است .

سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زیرساخت‌ها شامل توسعه ایستگاه سرخس ، افزایش خطوط مبادله ، ارتقاء ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی ها ، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری ، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به ویژه بندرعباس و همچنین راه اندازی قطارهای برنامه ای و مستقیم ترانزیتی سرخس – بندرعباس و بالعکس ، موجب کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن های CIS در ایران از ۲۱ روز به ۱۸ روز شده است .

بر اساس این گزارش ، از زمان ورود واگن‌های آسیای میانه از مرز به کشور ، واگن ها مشمول پرداخت حق استفاده بهره برداری در شبکه ریلی کشور می شود بنابراین کاهش ماندگاری واگن‌ها در کشور طی شش ماهه سال جاری ، صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است .

گفتنی است ۵۰ درصد از واگن های ورودی و خروجی از مرز سرخس واگن های لبه بلند است که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی و میانگین ماندگاری آن ۱۷ روز است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافته ، همچنین ۳۳ درصد مربوط به واگن های مسقف با میانگین مدت زمان ماندگاری ۲۰ روز است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

توسعه سکوهای بارگیری ایستگاه راه آهن شهید مطهری در نزدیکی مشهد و تجمیع و تسهیل فرآیندهای بارگیری و صادراتی در این ایستگاه باری راه آهن ، از عوامل توسعه صادرات ریلی از مرز سرخس بوده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

نظرات کاربران