در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۱۴ درصدی مدت زمان ماندگاری واگن کشورهای CIS در شبکه ریلی کشور

    از زمان ورود واگن‌های آسیای میانه از مرز به کشور ، واگن ها مشمول پرداخت حق استفاده بهره برداری در شبکه ریلی کشور می شود بنابراین کاهش ماندگاری واگن‌ها در کشور طی شش ماهه سال جاری ، صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدت زمان ماندگاری واگن های CIS در شبکه ریلی کشور در نیمه نخست امسال ، ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .

    ۱۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن ، در نیمه نخست سال جاری ، از طریق مرز بین المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد از این مرز خارج شده اند که میانگین زمان ماندگاری آن‌ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۱۴ درصد کاهش یافته است .

    سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زیرساخت‌ها شامل توسعه ایستگاه سرخس ، افزایش خطوط مبادله ، ارتقاء ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی ها ، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری ، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به ویژه بندرعباس و همچنین راه اندازی قطارهای برنامه ای و مستقیم ترانزیتی سرخس – بندرعباس و بالعکس ، موجب کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن های CIS در ایران از ۲۱ روز به ۱۸ روز شده است .

    بر اساس این گزارش ، از زمان ورود واگن‌های آسیای میانه از مرز به کشور ، واگن ها مشمول پرداخت حق استفاده بهره برداری در شبکه ریلی کشور می شود بنابراین کاهش ماندگاری واگن‌ها در کشور طی شش ماهه سال جاری ، صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است .

    گفتنی است ۵۰ درصد از واگن های ورودی و خروجی از مرز سرخس واگن های لبه بلند است که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی و میانگین ماندگاری آن ۱۷ روز است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافته ، همچنین ۳۳ درصد مربوط به واگن های مسقف با میانگین مدت زمان ماندگاری ۲۰ روز است .




    مطالب مرتبط

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    جایگاه صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در کشور در کلاس جهانی است و در حوزه بین‌الملل باید با توسعه خطوط ریلی طوری برنامه ریزی شود تا زائران ایرانی و خارجی بتوانند به سهولت از قطار برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین استفاده کنند .

    |

    محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی با نرخ صفر درصد

    محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی با نرخ صفر درصد

    در نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی ، خدمات ، تجهیزات و صنایع وابسته ، جهت‌گیری و عظم رآه‌هن برای کاهش وابستگی به خارج مشهود بود ، اما نیازمند حمایت است و در صورتی که هماهنگی با دستگاه‌های مختلف بیشتر شود امسال حتما سال فرصت‌ها خواهد بود .

    |

    ضرورت قرارگیری ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر

    ضرورت قرارگیری ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر

    ‌باید ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر قرار گیرد که تصمیمات آن اتخاذ شده و قرارداد پروژه احداث طرح منعقد شده است . حمل و نقل ترکیبی مسافر به واسطه همجواری فرودگاه ، پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن در همدان به وجود خواهد آمد .

    |

    بهره برداری از فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب

    بهره برداری از فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب

    برای آماده سازی فیدر بناب ۱.۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طبق برنامه ریزی این فیدر در مدت دو ماه آماده عملیات تخلیه و بارگیری شده است و به طور متوسط روزانه ۳۰ واگن باری می تواند در این فیدر تخلیه و یا بارگیری شود .

    |

    نظرات کاربران