در حال بارگذاری ...

توسعه راه‌آهن در گروی امنیت پایدار در کشور

همه مدیران در راه‌آهن باید در کنار پلیس راه‌آهن به توسعه امنیت ریلی کمک کنند و امنیت ریلی هر روز بیشتر از روز گذشته باشد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی ، صبحگاه مشترک پلیس راه‌آهن و بسیج ، امروز چهارشنبه ۱۸ تیر با حضور مدیرعامل راه‌آهن ، جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا ، فرمانده پلیس راه‌آهن کشور و فرمانده بسیج راه‌آهن در مرکز فرماندهی پلیس راه‌آهن برگزار شد .

در این مراسم سعید محمد زاده مدیرعامل راه‌آهن گفت : توسعه حمل‌ونقل ریلی موجب توسعه اقتصاد کشور است و توسعه پایدار را به دنبال دارد .

وی با اشاره به اینکه توسعه راه‌آهن در گروی امنیت پایدار در کشور است ، افزود : باید در کنار پلیس راه‌آهن تلاش کنیم که امنیت ریلی هر روز بیش‌ از پیش باشد .

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به احادیثی از ائمه و معصومین ، اظهار داشت : هر کس دو روز زندگی‌اش مانند هم باشد مغبون است و هر کس فردایش بدتر از امروز باشد محروم است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی ، اضافه کرد : تأمین امنیت ، عدالت و رفاه در زندگی مردم کشور ضروری است و این شهدا با تقدیم خون خود امنیت را برای کشور به یادگار گذاشتند .

محمد زاده با تأکید بر اهمیت حق‌الناس ، گفت : انجام‌وظیفه حق‌الناسی است که از سوی مردم بر گردن ماست و ما باید در انجام وظایف خود نزد خدا، مردم و پرچم به‌عنوان نماد کشور ، سرافراز باشیم .

وی با تأکید بر اینکه زمانی که امنیت در کشور برقرار باشد ، کشور رو به توسعه و پیشرفت است ، افزود : همه مدیران در راه‌آهن باید در کنار پلیس راه‌آهن به توسعه امنیت ریلی کمک کنند و امنیت ریلی هر روز بیشتر از روز گذشته باشد .

وی گام نهادن در راستای تأمین امنیت را با اهمیت خواند و تأکید کرد : قدم برداشتن در این راه همت و مراقبت می‌خواهد . باید هر روز دستانمان را محکم‌تر از دیروز در دستان نیروی انتظامی قرار دهیم و در جهت توسعه کشور بکوشیم .

 

 

خدمت خاموش ، گمنام و مهم

حشمت‌الله ملکی فرمانده نیروی انتظامی راه‌آهن هم در این مراسم با ادای احترام به خانواده شهدا گفت : خدمت گذاران در پلیس راه‌آهن افرادی خاموش ، بی‌ادعا و گمنام هستند اما کار بسیار مهمی را بر عهده‌ دارند . نیروی انتظامی به‌موجب قانون و وظیفه ، عهده‌دار برقراری نظم و قانون در تمام نقاط کشور است و از دورترین تا نزدیک‌ترین نقطه به مرکز سیاسی کشور را تحت نظارت و پوشش خود دارد .

ملکی با اشاره به اینکه قانون وظیفه سنگینی را بر عهده نیروی انتظامی نهاده است، اضافه کرد : همه بخش‌های نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت در کشور سهیم هستند . پلیس راه‌آهن بنا بر شرح وظایف قانونی خود ، حراست از تمام ساختمان ها ، ابنیه ، خطوط و ادوات ریلی ، کالا و بار و امنیت مسافران را بر عهده دارد .

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با یادآوری اهمیت خدمت پلیس در راه‌آهن تأکید کرد : باید تلاش کنیم بیش‌از حد توان ، امکانات و مقدورات ، با مجاهدت و روحیه خودباوری در انجام وظایف قانونی خود قدم برداریم .

وی با بیان اینکه همه ما در این میدان ، ادعای خدمت به مقدسات و پرچم ایران را داریم گفت : باید تا سرحد جان در انجام‌وظیفه تلاش کنیم .

 

 

تأکید بر اهداف ناجا

همچنین سردار حمید عطایی جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت : همه باید تلاش کنیم تا بهترین شکل امنیت را برای حرکت قطار انقلاب فراهم کنیم و تأمین امنیت و توسعه راه‌آهن نیز در همین راستا قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه در هفته ناجا ، در دو محور اهداف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برنامه‌ها و وظایف ناجا را بررسی می‌کنیم ، افزود : در بخش درون‌سازمانی ، برنامه‌های همکاران ، وظایف و نحوه خدمت‌رسانی در ناجا را برای افزایش خدمات‌رسانی و عملکرد مضاعف ، مورد کنکاش قرار می‌دهیم و در بخش برون‌سازمانی نیز همین اهداف را برای خدمت‌رسانی به مردم و تأمین امنیت در جامعه در نظر داریم .

وی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت در همه حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است ، اضافه کرد : باید در تأمین امنیت کشور گام‌های گسترده و مطمئنی برداریم .

گفتنی است در این مراسم ، واحدهای سربازان ستاد ، خواهران ، کارمندان ، پلیس راه‌آهن ، ستاد پلیس راه‌آهن ، بسیج ، یگان وحدت و دژبان ناجا و نوپوی یگان ویژه از مقابل جایگاه رژه رفتند .

همچنین مانور رهایی گروگان یگان ویژه ناجا با حضور تیم اسنایپر و تیراندازی با سلاح انجام و در این مراسم لوح خدمت به تعدادی کارکنان راه‌آهن اهدا و از خدمات آن‌ها قدردانی شد .




مطالب مرتبط

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

|

بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

|

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

نظرات کاربران