در حال بارگذاری ...

توزیع بیش از ۵ هزار حلقه لاستیک حواله ای در استان همدان طی ۲ ماه گذشته

بر مبنای سهمیه‌ای که داریم حواله توزیع می‌شود و مسئولان درصدد دریافت سهمیه بیشتر برای استان هستند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت : ۷۰ درصد توزیع لاستیک‌های حواله‌ای استان ویژه ناوگان برون شهری و بقیه برای حمل بار شهر است .

مصطفی پناهنده در گفتگویی درباره اقدام انجام شده برای برطرف کردن کمبود لاستیک در استان اظهار داشت : از ۲ ماه گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار حلقه لاستیک در استان بر اساس پیمایش رانندگان با حواله دولتی توزیع شده است . بر طبق این پیمایشی بودن شماره هوشمند رانندگان برای دریافت لاستیک ثبت می شود و به همین دلیل امکان تخلفی وجود ندارد .

مصطفی پناهنده با تأکید بر اینکه سازمان صنعت و معدن استان حواله را در اختیار این اداره کل قرار داده و ما هم بر اساس روشی که مشخص شده این حواله‌ها را بین رانندگان توزیع می‌کنیم ، یادآور شد : به هر راننده‌ای هم که حواله دریافت کرده است دو حلقه لاستیک تعلق گرفته و به خودروهای غیرفعال لاستیکی تعلق نمی‌گیرد . بر اساس ضرورت ، امکان دارد با صلاحدید بازرسی اداره کل راهداری استان همدان خارج از نوبت حواله لاستیک هم به راننده‌ای داده شود ، اما بیش از دو حلقه نیست .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره اعتراض رانندگان به کمبود لاستیک حواله‌ای نیز خاطرنشان کرد : بر مبنای سهمیه‌ای که داریم حواله توزیع می‌شود و مسئولان درصدد دریافت سهمیه بیشتر برای استان هستند .

پناهنده با تأکید بر اینکه این مشکل تنها مربوط به همدان نیست و باید برای کل کشور این لاستیک تأمین شود ، تصریح کرد : اگر لاستیکی هم در بازار آزاد وجود دارد رانندگان ممکن است به دلیل تفاوت قیمت آن لاستیک خود را فروخته باشند .

این مسئول با بیان اینکه توزیع لاستیک دولتی بر اساس نوبت‌بندی است ، ابراز داشت : قیمت ، نوع ، اندازه و نشان تجاری لاستیک‌ها هم مشخص است .

گفتنی است ، در استان همدان حدود ۹۵ شرکت حمل‌ونقل و ۵۲ شرکت مسافربری فعالیت می‌کند که در این بین ۱۹هزار راننده در بخش حمل‌ونقل کالا و ۳ هزار نفر هم در بخش حمل‌ونقل مسافر مشغول کار هستند .




مطالب مرتبط

ظرفیت پیشبینی شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر به طور کامل برای خدمت رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند .

|

در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

|

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

|

پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

|

نظرات کاربران