در حال بارگذاری ...
  • حرکت قطار «نظم و دوستی» هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی

    نحوه سفر با قطار ، چگونگی خدمات‌رسانی کارکنان راه‌آهن و وظایف پلیس در حوزه راه‌آهن از دیگر اهداف راه اندازی قطار «نظم و دوستی» است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، قطار «نظم و دوستی» ، همانند سال‌های گذشته ، امروز (۱۷ مهر) هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی با حضور دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی محور تهران - کرج حرکت کرد .

    در این سفر که به منظور فرهنگ سازی از سوی پلیس راه آهن برنامه ریزی شده بود ، ۱۵۰ نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی شرکت کردند و موضوعاتی چون نهادینه کردن نظم و قانون و احترام به حقوق شهروندی ، ایمنی در راه آهن و دانستی های همگانی و ارتقاء سطح علمی به آنها در و با قالب برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ، آموزش داده شد .

    قطار «نظم و دوستی» ، ساعت ۸ صبح از تهران حرکت خود را آغاز و تا ایستگاه راه‌آهن کرج سیر داشت که در طول این سفر علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و شاد ، مسابقه‌ای در مورد موضوعات آموزش داده شده برگزار شد .

    دانش آموزان مسافر این قطار ، پس از بازگشت به ایستگاه راه‌آهن تهران ، در مراسم ویژه‌ای که در سالن بین‌المللی ایستگاه راه‌آهن تهران با حضور سرهنگ ملکی رئیس پلیس‌ راه آهن کشور برگزار شد شرکت کردند و در زمینه رفتارهای پرخطر و ناهنجار در حاشیه خطوط ، سنگ‌پرانی به قطارهای مسافری ، بازی و تردد در حریم خطوط ریلی و ... نکاتی به آنها یادآوری شد .

    همچنین دومین جشنواره همیاران پلیس‌راه آهن کشور نیز در حاشیه این مراسم برگزار شد .

    سرهنگ ملکی فرمانده پلیس‌راه آهن کشور در این مراسم با یادآوری اینکه هدف از برگزاری این برنامه ، فرهنگ‌سازی و توجه به خطرات تردد در حاشیه خطوط است ، گفت : نحوه سفر با قطار ، چگونگی خدمات‌رسانی کارکنان راه‌آهن و وظایف پلیس در حوزه راه‌آهن از دیگر اهداف راه اندازی قطار «نظم و دوستی» است .

    وی با تأکید بر اهمیت موضوع آموزش اضافه کرد : آموزش باید دائمی باشد و در همه سطوح انجام شود .

    ملکی با بیان اینکه این آموزش‌ها برای کلیه دانش آموزان ارائه خواهد شد ، افزود : اولویت این آموزش‌ها با دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی است . این‌گونه آموزش‌ها علاوه بر آنکه مانع از بروز سوانح ریلی در حاشیه خطوط می‌شود ، همچنین موجب آرامش خاطر خانواده‌هایی که در همسایگی خطوط راه‌آهن زندگی می‌کنند ، خواهد شد .

    گفتنی است مدیرکل راه‌آهن تهران نیز در این مراسم حضور داشت .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران