در حال بارگذاری ...
  • تشریح برنامه قطارهای مسافری در ایام اربعین حسینی

    امسال برای اولین بار است که قطار تهران – کرمانشاه – مهران را راه‌اندازی کرده‌ایم و قیمت هر سازمان قطار و مسیر متأثر از قیمت‌های مصوب در سال ۹۷ است . ۲۸۰ هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا و راهپیمایی اربعین پیش‌بینی‌شده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مطابق برنامه‌ریزی راه‌آهن ، ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده از ۲۸ مهرماه تا ۱۱ آبان برای ایام اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود .

    میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن ، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ، درباره برنامه قطارهای مسافری در ایام اربعین گفت : ۱۳۴ رام از این قطارها مربوط به‌قطار ترکیبی تهران – مهران است و از ۲۶ رام قطار فوق‌العاده در مسیر جنوب ، یک قطار ریل بأس از ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه به‌صورت ۲۴ ساعته و رایگان مسافرین را جابه‌جا می‌کند .

    وی با اعلام اینکه پیش‌فروش بلیت قطار از شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷ آغاز می‌شود ، اضافه کرد : مسافران می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح بلیت را از طریق آژانس‌ها و اینترنت تهیه کنند و جهت اطلاعات بیشتر در مورد پیش‌فروش با صدای مسافر (۵۱۴۹) تماس بگیرند .

    معاون مسافری راه‌آهن بابیان اینکه در قطار ترکیبی تهران - مهران ، مسافران تا کرمانشاه با قطار و از کرمانشاه تا مهران با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند، یادآور شد : متقاضیان سفر یکپارچه می‌توانند با مراجعه به مراکز مجاز فروش و اینترنت ، بلیت این سفر یکپارچه را تهیه کنند . بر این اساس سفر با قطار در مدت‌زمان ۹ ساعت انجام و سفر ریلی کرمانشاه خاتمه یافته و مسافران از کرمانشاه به مرز مهران می‌روند و از مرز مهران با اتوبوس تا نجف و در برگشت نیز از کربلا تا مهران و از مهران تا تهران به شکل ترکیبی عازم تهران شوند .

    همچنین دیگر قطارهایی که در مسیر جنوب حرکت می‌کنند نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ایستگاه خرمشهر ادامه سیر خواهند داد . بر اساس مذاکرات صورت گرفته با آژانس‌ها ، متقاضیان سفر که علاقه‌مند هستند بلیت اتوبوس را برای ادامه مسیر در کشور عراق تهیه کنند می‌توانند از طریق آژانس‌ها بلیت مهران تا نجف برای مسیر رفت و از کربلا تا مهران را برای برگشت خریداری کنند .

    معاون مسافری راه‌آهن در خصوص قیمت بلیت قطارهای اربعین گفت : با توجه به این‌که قطارها ۴ تخته ، ۶ تخته و صندلی هستند ، نرخ بلیت‌ها متفاوت خواهد بود . در مسیر مهران تا نجف و کربلا تا مهران نیز قیمت بلیت به‌صورت دلار است که متأثر از نرخ ارز است .

    وی بابیان اینکه قطار فوق‌العاده تهران - خرمشهر از سال گذشته راه‌اندازی شده بود افزود : امسال برای اولین بار است که قطار تهران – کرمانشاه – مهران را راه‌اندازی کرده‌ایم و قیمت هر سازمان قطار و مسیر متأثر از قیمت‌های مصوب در سال ۹۷ است . ۲۸۰ هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا و راهپیمایی اربعین پیش‌بینی‌شده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است .

    وی همچنین بابیان اینکه راه‌آهن به شرکت‌های مسافری کمک می‌کند تا قیمت‌ها برای قشر متوسط و ضعیف قابل‌استفاده باشد ، گفت : راه‌آهن به‌ویژه در ایام اربعین از شرکت‌های مسافری حق دسترسی دریافت نمی‌کند و در برخی از مسیرها تا ۵۰ درصد سهم مالکانه لکوموتیو را تخفیف می‌دهد .

     

     

    عملکرد مسافری در ۶ ماه ابتدای سال

    وی همچنین با تشریح عملکرد مسافری در ایام ۶ ماه ابتدای سال ، از رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری خبر داد و گفت : این رتبه‌بندی تا ۱۵ روز آینده تصویب می‌شود و از زمستان امسال بلیت قطارها با قید رتبه شرکت‌ها عرضه می‌شود .

    معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که طی ماه‌های آینده مسیرهای رشت و ارومیه به شبکه سراسری راه‌آهن به لحاظ انجام سفر ملحق می‌شوند ، اظهار کرد : کمیسیونی از راه‌آهن برای تحویل این پروژه و تعیین سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهد و به‌محض افتتاح ، قیمت‌گذاری آن صورت و این قیمت‌گذاری متأثر از قیمت‌های فعلی است .

    وی با اشاره به اینکه تعداد سفر با قطار مسافری به استان‌های مختلف ۱۳ میلیون ۸۰۰ هزار نفر بوده است و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد ، افزود : در قطارهای بین‌شهری ۱۱ درصد و در قطارهای حومه‌ای ۷ درصد رشد داشته‌ایم .

    وی بابیان اینکه میانگین تأخیر از مبدأ به زیر ۳۰ ثانیه و از مبدأ تا مقصد به زیر ۳۰ دقیقه رسیده است ، از راه اندازی قطار گردشگری یک‌روزه در سال جاری خبر داد و گفت : در مسیرهای اراک – بیشه ، تهران - بیابانک ، تهران – شیرگاه ، کرمان – راین ، کرمان - همدان ، اهواز - تنگ پنج ، مشهد – نیشابور ، تبریز - مراغه و تبریز - جلفا این قطارها راه‌اندازی شده است .

    وی با اشاره به فعالیت‌های راه‌آهن در مورد ارتقا ایستگاه‌های مسافری و نصب تجهیزات چون پله‌برقی و آسانسور و توسعه و بازسازی ایستگاه‌ها و نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی گفت : در ۶ ایستگاه دستگاه‌های ایکس ری تحویل داده‌شده است .

    وی از راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای امسال تهران– تاکستان و ۲ زوج در مسیر تهران قم خبر داد و گفت : در مسیر تهران – پرند ۳ زوج و در مسیر تهران - گرمسار ۳ زوج ایجاد کردیم .

    وی با اشاره به راه‌اندازی قطار مسافری در مسیر تهران - آنکارا - استانبول تا ۲ ماه آینده گفت : مسیر قطار آنکارا در حال تعمیر است و مقامات ترکیه از اتمام این تعمیرات در ۲ ماه آینده خبر داده‌اند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    این رکورد نه در شرایط عادی ، بلکه در شرایط بسیار سخت که با انباشت تعمیرات لکوموتیو و واگن مسافری مواجه بودیم ، صورت پذیرفته است .

    |

    تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸ نفر بوده که این مسافران در مجموع با ۲۵ هزار و ۲۰۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : مرجع قانونی تعیین نرخ بلیط قطارهای مسافری ، راه‌آهن ...

    |

    نظرات کاربران