در حال بارگذاری ...

اعلام الزامات بهره برداری از پهپادهای غیر نظامی توسط سازمان هواپیمایی کشوری

بهره برداران ضمن رعایت حریم مناطق ممنوعه نظامی و ساختمان اداری ، از پرواز بدون مجوز قبلی بر فراز مناطق حادثه دیده و دچار بحران و پرواز بدون مجوز قبلی بر فراز عملیات امداد و نجات شهری و جاده ای و پرواز بر فراز مناطق ساحلی اعلام شده بعنوان طرح های سالم سازی خودداری کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری الزامات و چگونگی ساماندهی بکارگیری پهپادهای غیر نظامی و شرکت های خدماتی بهره بردار پهپادها و همچنین فروشندگان و تامین کنندگان (ریز پرنده ها) را تشریح کرد .

محمد سعید شرفی افزود : بهره برداران پهپادهای غیر نظامی باید نسبت به رعایت موارد مرتبط با حریم خصوصی افراد و رعایت حریم ایمنی فرودگاه ها در انجام پروازهای تفریحی و خدماتی از شعاع هفت کیلومتری از دیوار فرودگاه ها اهتمام لازم را داشته باشند .

وی با اشاره به ضرورت رعایت حداکثری ارتفاع مجاز پروازی که ۱۰۰ پا معادل ۳۰ متر از سطح زمین است ، گفت : بهره برداران باید از پرواز در فراز مناطق پرجمعیت و دارای ترافیک خودرویی و پرواز در شرایط نامناسب جوی و دید کم خودداری کنند و نسبت به رعایت نکات ایمنی با توجه به عملکرد نوع پرنده مورد استفاده ، به ثبت پهپادها در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری از آبان ماه سال جاری اقدام کنند .

شرفی گذراندن دوره های آموزشی پرواز با پهپاد در یکی از مراکز دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری را الزامی دانست و گفت : بهره برداران ضمن رعایت حریم مناطق ممنوعه نظامی و ساختمان اداری ، از پرواز بدون مجوز قبلی بر فراز مناطق حادثه دیده و دچار بحران و پرواز بدون مجوز قبلی بر فراز عملیات امداد و نجات شهری و جاده ای و پرواز بر فراز مناطق ساحلی اعلام شده بعنوان طرح های سالم سازی خودداری کنند .

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد : فروشندگان پهپادها نیز باید با مراجعه به سازمان هواپیمایی کشوری جهت دریافت مجوز برای فروش پهپادها اقدام کنند و از فروش تجهیزات و پهپادهایی که از مبادی غیررسمی واردکشور شده است ، پرهیز کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران