در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نخستین مانور شبانه طرح اضطراری در فرودگاه اردبیل

    تمرین محدود طرح اضطراری هر سال یکبار در فرودگاه‌های کشور و با هدف بررسی نحوه فرماندهی ، تعامل در ارتباط و چگونگی هماهنگی میان واحدهای فرودگاهی و آماده‎سازی و فراهم کردن تجهیزات در مواقع اضطراری و در شب برگزار می‌شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه‌ اردبیل از برگزاری مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه اردبیل با حضور نمایندگانی از سپاه حفاظت هواپیمایی ، پلیس فرودگاه ، سوختگیری ، شرکت‎های هواپیمایی ، حراست و مدیریت و مسئولان دیگر واحدهای فرودگاهی برا اولین بار در شب خبر داد .

    فخرالدین هاشمی گفت : مانورهای دور میزی و محدود بر اساس سند ۹۱۳۷ ایکائو انجام می‌شوند و پیش‎نیاز مانورهای کامل و اصلی است به‌طوری که تمرین دورمیزی طرح اضطراری هر شش ماه یک بار و تمرین محدود طرح اضطراری هر سال یکبار در فرودگاه‌های کشور و با هدف بررسی نحوه فرماندهی ، تعامل در ارتباط و چگونگی هماهنگی میان واحدهای فرودگاهی و آماده‎سازی و فراهم کردن تجهیزات در مواقع اضطراری و در شب برگزار می‌شوند .

    وی با اشاره به اینکه مانور کامل دوسالانه این فرودگاه سال آینده برگزار می شود ، برگزاری مانورهای محدود را موجب هماهنگی هرچه بیشتر نیروها و ارگان‌های مختلف فرودگاهی برای مقابله با سوانح پیش‌بینی نشده عنوان کرد و گفت : ارزیابی توانایی‎ها ، تمرین وظایف همه ارگان‎های مربوطه در هنگام بحران ، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‎های مختلف اضطراری ، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه و سایر ارگان‎ها در شرایط اضطراری و بهره‎مندی از خدمات یکدیگر ، فراهم بودن تجهیزات در حالات اضطراری ، رفع نواقص احتمالی بالقوه و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه از جمله نتایج مثبت برگزاری این مانور بود .




    مطالب مرتبط

    در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

    |

    دیزل ژنراتور نصب شده جهت تامین برق اضطراری ترمینال جدید فرودگاه بیرجند پیش بینی شده است که با نصب و راه اندازی آن توان سیستم برق اضطراری فرودگاه بیرجند افزایش یافته و در هنگام قطع برق شهری ، فرودگاه دچار مشکل نخواهد شد .

    |

    نظرات کاربران