در حال بارگذاری ...
  • ضرورت همراهی همه جانبه دستگاه ها در حوزه نوسازی ناوگان ریلی

    با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور مطلوب نیست باید سعی شود تا مشکلات را با همکاری برطرف کرده و در این شرایط سخت باید در کنار یکدیگر باشیم تا از این پیچ در کشور عبور کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتصاب برخی از کامیون‌داران در شهرهای کشور گفت : پیگیری مشکلات کامیون‌داران به‌وسیله اعتصاب و اعتراض به نفع هیچ‌کس نیست و باید انتقادهای وارده از طریق مجراهای قانونی پیگیری شود .

    محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تمامی تعهداتی را که همه مجموعه‌های ذی‌ربط در قبال مشکلات فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تقبل کرده‌اند به انجام برسانند گفت : نباید انتقادها تبدیل به اعتراض شود و بنده به‌عنوان بخش کوچکی از کمیسیون عمران که در تمامی جلسات پیگیر و مطالبات رانندگان بوده‌ام خواهش می‌کنم آن‌ها آرامش خود را حفظ کنند و مطمئن باشند که ما در جلسات مشکلات آن‌ها را مدنظر داریم و خواستار پیگیری هر چه سریع‌تر مطالباتشان از مجرای قانونی هستیم .

    وی با بیان اینکه روند پیگیری‌ها توسط رانندگان به‌وسیله اعتراض به سود هیچ‌کس خصوصاً خود آن‌ها نیست افزود : با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور مطلوب نیست باید سعی شود تا مشکلات را با همکاری برطرف کرده و در این شرایط سخت باید در کنار یکدیگر باشیم تا از این پیچ در کشور عبور کنیم . با این‌ حال این مسئله نافی انتقاد نیست و لازم است تا شرایط سخت‌کاری رانندگان مدنظر قرارگرفته و برای آن چاره‌اندیشی شود تا معیشت و رفاه  فعالان حمل‌ونقل تضمین شود .

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برخی از مطالبات رانندگان در حوزه اختیارات وزارت صمت است و باید این وزارتخانه هر چه سریع‌تر به آن‌ها رسیدگی کند تصریح کرد : کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خصوصاً دکتر رضایی کوچی رئیس کمیسیون پیگیر مشکلات مربوط به سایر وزارتخانه‌ها است و جلسات متعددی با تمامی نقش‌آفرینان این حوزه برگزار کرده که نمایندگانی از دادستان کل کشور ، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت صمت و نمایندگان اصناف و رانندگان فعال در حوزه جاده‌ای حضور داشتند و در این جلسات و پس‌ از آن با نامه‌نگاری‌های متعدد وزارت صمت مکلف به رفع مشکلات این به شدند زیرا اگر این وزارت خانه مدعی است که کالا به‌ اندازه مورد نیاز در کشور وجود دارد نباید برای تأمین قطعات و لوازمات رانندگان نیز مشکلی وجود داشته باشد و باید هر چه سریع‌تر به کمبودها رسیدگی کند .

    افتخاری در خصوص جلوگیری وزارت صمت از ورود واگن‌های خارجی توسط شرکت‌های فعال ریلی به بهانه حمایت از تولید داخل نیز گفت : وزارت صمت نباید در حوزه ریلی منتظر واگن‌سازان داخلی بماند زیرا در شرایط فعلی کشور درنگ و تعلل پذیرفته نیست و هر روزه شاهد افزایش تحریم‌های یک‌جانبه هستیم که ورود کالاها را به کشور دچار مشکل می‌کند و اگر ظرفیت‌های داخلی واگن‌سازی جوابگوی نیاز داخل نیست باید این وزارتخانه بلافاصله مجوزها و شرایط را برای ورود کالا فراهم کند چون‌که همان‌گونه که رهبری نیز تأکید دارند نباید معیشت و آسایش مردم را منتظر تولید داخل گذاشت بلکه حمایت از تولید به این معنی است که ظرفیت‌های تولید داخل را نیز مدنظر قرار دهیم. پس به همین منظور انتظار این است که وزارت صمت در این زمینه همراه وزارت راه و شهرسازی باشد .

    •  




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص انتشار خبری به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قیمت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعیین نرخ حق توقف ناوگان حمل کالای جاده‌ای وظیفه کدام ارگان ، سازمان یا شخصی است ؟ وزارت راه و شهرسازی ، سازمان راهداری یا ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های ساخت‌ ، توسعه و نگهداری زیربناهای حمل‌ و نقل جاده‌ای ، ایمنی ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران