در حال بارگذاری ...

مشخص شدن عوامل تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج و آزادراه کاشان - نطنز

به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌ها چهار خطا به عنوان عوامل بروز حادثه برخورد اتوبوس و تانکر سوخت در شهر سنندج مشخص شد و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید .

نود و نهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صبح دوشنبه ۹۷.۷.۲ با ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مشارکت اعضا به منظور بررسی حادثه برخورد اتوبوس و تانکر حامل سوخت در شهر سنندج مورخ ۹۷.۴.۲۰ و محور آزادراه کاشان - نطنز مورخ ۹۷.۶.۲۶ برگزار و عوامل شکل‌گیری ، ابعاد حادثه ، علل افزایش شدت حوادث ترافیکی ، بر مبنای نظرات پلیس راهور ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، بازدید میدانی کارشناسان و دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها ، اسناد حمل‌ ، موقعیت وقوع حادثه، اخذ نظرات مسئولان مرتبط و طرح در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت .

فرمانده پلیس راهور گزارش خود را از سانحه قرائت نمود و بر مبنای نظریه آن یگان علت تامه حادثه شهر سنندج ناشی از ترکیب و تقارن چهار خطا شامل بی احتیاطی راننده کشنده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، بی مبالاتی شرکت حمل‌ونقل در عدم نظارت بر رانندگان حامل مواد سوختی ، بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم رعایت نکات ایمنی و اقدامات مسئولین شهرداری سنندج به علت ایجاد و بهره برداری غیر فنی از معابر و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید .

این نظریه بر اساس نظرات کارشناسان رسمی ممکن است تغییر یافته و در صورت تغییر علت تامه سانحه موضوع اعلام خواهد شد .

علت تشدید کننده پیامد‌های حوادث نیز آتش سوزی ناشی از برخورد شدید اتوبوس و تریلی ناوگان سوخت بوده است .

در پایان به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .




مطالب مرتبط

۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

|

تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند .

|

با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است ؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت : حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در یک‌ ماهه گذشته از شهرستان نمین ...

|

نظرات کاربران