در حال بارگذاری ...
  • مشخص شدن عوامل تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج و آزادراه کاشان - نطنز

    به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌ها چهار خطا به عنوان عوامل بروز حادثه برخورد اتوبوس و تانکر سوخت در شهر سنندج مشخص شد و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید .

    نود و نهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صبح دوشنبه ۹۷.۷.۲ با ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مشارکت اعضا به منظور بررسی حادثه برخورد اتوبوس و تانکر حامل سوخت در شهر سنندج مورخ ۹۷.۴.۲۰ و محور آزادراه کاشان - نطنز مورخ ۹۷.۶.۲۶ برگزار و عوامل شکل‌گیری ، ابعاد حادثه ، علل افزایش شدت حوادث ترافیکی ، بر مبنای نظرات پلیس راهور ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، بازدید میدانی کارشناسان و دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها ، اسناد حمل‌ ، موقعیت وقوع حادثه، اخذ نظرات مسئولان مرتبط و طرح در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت .

    فرمانده پلیس راهور گزارش خود را از سانحه قرائت نمود و بر مبنای نظریه آن یگان علت تامه حادثه شهر سنندج ناشی از ترکیب و تقارن چهار خطا شامل بی احتیاطی راننده کشنده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، بی مبالاتی شرکت حمل‌ونقل در عدم نظارت بر رانندگان حامل مواد سوختی ، بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم رعایت نکات ایمنی و اقدامات مسئولین شهرداری سنندج به علت ایجاد و بهره برداری غیر فنی از معابر و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید .

    این نظریه بر اساس نظرات کارشناسان رسمی ممکن است تغییر یافته و در صورت تغییر علت تامه سانحه موضوع اعلام خواهد شد .

    علت تشدید کننده پیامد‌های حوادث نیز آتش سوزی ناشی از برخورد شدید اتوبوس و تریلی ناوگان سوخت بوده است .

    در پایان به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .




    مطالب مرتبط

    ارائه دستاوردهای حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل

    ارائه دستاوردهای حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل

    در نمایشگاه حمل‌ونقل سال جاری ضمن نمایش تصاویر آنلاین راه‌ها ، سیستم‌های مربوط به مانیتورینگ اخبار ، تجمیع اطلاعات سفر ، میزان جرائم ، نگهداری راه‌ها و PMS ارائه می‌شود ، همچنین بازارگاه‌های الکترونیک به‌عنوان حلقه ارتباطی بین صاحبان کالا ، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل ...

    |

    تشریح برنامه‌های در دست اقدام حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای

    تشریح برنامه‌های در دست اقدام حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای

    با همکاری پلیس راهور ناجا تاکنون ۱۱ سامانه WIM قابلیت ارسال تصاویر و گزارش به پلیس را پیدا کرده و مقرر شده سایر سامانه‌ها نیز از این قابلیت برخوردار شوند . سامانه‌های WIM به‌طور مجزا می‌توانند نسبت به ثبت تخلف سرعت نیز فعالیت کنند .

    |

    نیاز به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمنی و نگهداری از راه‌های کشور

    نیاز به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمنی و نگهداری از راه‌های کشور

    نگهداری راه‌های شریانی و غیرشریانی بدون در نظر گرفتن اصلاح و نگهداری راه‌های روستایی کشور سالانه به مبلغی حدود ۴هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است که شامل بهسازی روکش آسفالت ، لکه‌گیری راه‌ها ، روکش‌های حفاظتی و مرمت آن‌ها می‌شود .

    |

    آماده بودن بستر فعالیت الکترونیکی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور

    آماده بودن بستر فعالیت الکترونیکی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور

    امروزه ۱۵۰ هزار کامیون مازاد در شبکه سیر وجود دارد و بااینکه به دولت پیشنهادشده است برای مدیریت آن‌ها دست به اسقاط ناوگان فرسوده بدون جایگزینی بزند ولی این پیشنهاد از سوی دولت موردپذیرش قرار نگرفت .

    |

    آخرین وضعیت وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر و محورهای استان لرستان

    آخرین وضعیت وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر و محورهای استان لرستان

    خسارت‌هایی که به راه‌های روستایی و ابنیه فنی وارد شده است ، به شکلی نیست که منجر به مسدود شدن مسیرها شود ، ولی نیاز به ریزش‌برداری ، لایه‌روبی پل‌ها و مرمت جزیی ابنیه فنی دارد و با توجه به بارندگی‌های هفته‌های آینده در تلاشیم تا مشکلی پیش نیاید .

    |

    نظرات کاربران