در حال بارگذاری ...
  • مشخص شدن عوامل تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج و آزادراه کاشان - نطنز

    به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌ها چهار خطا به عنوان عوامل بروز حادثه برخورد اتوبوس و تانکر سوخت در شهر سنندج مشخص شد و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید .

    نود و نهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صبح دوشنبه ۹۷.۷.۲ با ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مشارکت اعضا به منظور بررسی حادثه برخورد اتوبوس و تانکر حامل سوخت در شهر سنندج مورخ ۹۷.۴.۲۰ و محور آزادراه کاشان - نطنز مورخ ۹۷.۶.۲۶ برگزار و عوامل شکل‌گیری ، ابعاد حادثه ، علل افزایش شدت حوادث ترافیکی ، بر مبنای نظرات پلیس راهور ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، بازدید میدانی کارشناسان و دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها ، اسناد حمل‌ ، موقعیت وقوع حادثه، اخذ نظرات مسئولان مرتبط و طرح در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت .

    فرمانده پلیس راهور گزارش خود را از سانحه قرائت نمود و بر مبنای نظریه آن یگان علت تامه حادثه شهر سنندج ناشی از ترکیب و تقارن چهار خطا شامل بی احتیاطی راننده کشنده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، بی مبالاتی شرکت حمل‌ونقل در عدم نظارت بر رانندگان حامل مواد سوختی ، بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم رعایت نکات ایمنی و اقدامات مسئولین شهرداری سنندج به علت ایجاد و بهره برداری غیر فنی از معابر و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید .

    این نظریه بر اساس نظرات کارشناسان رسمی ممکن است تغییر یافته و در صورت تغییر علت تامه سانحه موضوع اعلام خواهد شد .

    علت تشدید کننده پیامد‌های حوادث نیز آتش سوزی ناشی از برخورد شدید اتوبوس و تریلی ناوگان سوخت بوده است .

    در پایان به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .




    مطالب مرتبط

    انمام عملیات تعریض بخش جنوبی آزادراه تهران - کرج در محدوده گرمدره

    انمام عملیات تعریض بخش جنوبی آزادراه تهران - کرج در محدوده گرمدره

    در حالی که قرارداد طرح تعریض بخش جنوبی آزاد‌راه تهران – کرج در دی ماه سال ۹۷ منعقد شده و قرار بود طی یک سال انجام شود ، اما پس از گذشت شش‌ماه به بهره‌برداری رسید که با بهره برداری از این طرح و افزایش تعداد خطوط عبوری از سه به چهار خط بخشی از مشکلات ترافیکی آزادراه تهران-کرج ...

    |

    تشریح اقدامات انجام شده در حوزه بازسازی راه‌های آسیب دیده بر اثر سیل

    تشریح اقدامات انجام شده در حوزه بازسازی راه‌های آسیب دیده بر اثر سیل

    یک بخشی از وظایف سازمان راهداری نگهداری جاری راه‌های کشور است که با همین ماشین‌آلات انجام می‌شود . لذا امکان استفاده از همین ماشین‌آلات برای کارهای سنگین راهداری و راهسازی جهت بازسازی راه‌‌های تخریب شده بر اثر سیل وجود ندارد .

    |

    نظرات کاربران