در حال بارگذاری ...
  • انجام عملیات بازسازی ۴۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس

    علی رغم ۴ ماه مسدودی‌ انجام شده برای این بازسازی ، توانستیم همان‌ میزان باری را که در سال ۹۵ حمل کرده بودیم ، در سال ۹۶ نیز حمل کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ با وجود حساسیت و صعب العبور بودن محور جنوب ، بازسازی ۴۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس انجام شد .

    مهرداد انصاری ، مدیرکل راه‌آهن زاگرس (اندیمشک) با اعلام این خبر گفت : از سال گذشته تاکنون ، بیش از ۳۰ پروژه در این اداره کل انجام شده که در میان این پروژه‌ها ، یکی از مهمترین طرح‌ها ، بازسازی ۴۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس بود که ۴۰ کیلومتر آن شامل تونل ، پل ، ترانشه و ابنیه‌های غیرقابل دسترسی جاده‌ای است .

    وی با بیان اینکه از میزان یاد شده ، در ۳۰ کیلومتر نوسازی انجام گرفته است ، اضافه کرد : در حال حاضر طراحی و نصب و اجرای عملیات علائم خطوط و زیر بنایی ایستگاه تله زنگ انجام شده ، به علاوه مسجد و درزین خانه و سکوی این ایستگاه در دست اقدام است .

    مدیرکل راه‌آهن زاگرس با اشاره به اینکه این طرح ها حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است ، ابراز امیدواری کرد عملیات آن تا چند ماه آینده به اتمام برسد .

    انصاری با اشاره به اینکه بیش از نیم قرن است که در مناطق یاد شده به دلیل حساسیت بالای آن عملیات بازسازی آنها صورت نگرفته بود ، افزود : علی رغم ۴ ماه مسدودی‌ انجام شده برای این بازسازی ، توانستیم همان‌ میزان باری را که در سال ۹۵ حمل کرده بودیم ، در سال ۹۶ نیز حمل کنیم .

    نوسازی ۷ ایستگاه راه‌آهن زاگرس

    انصاری با بیان اینکه امسال برای نوسازی و بازسازی ساختمان‌ها پروژه ای ۳۰ میلیارد تومانی با بخش خصوصی منعقد شده و پیمانکار شروع به کار کرده است ، گفت : در نظر داریم ۷ ایستگاه این منطقه را که عمر بالایی دارند و با مشکلات فراوانی برای نگهداری و حضور همکاران روبرو هستند بازسازی کنیم .

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته پروژه هایی مثل نوسازی سینی دوار که قریب به ۸۰ سال عمر داشت ، انجام گرفت ، گفت : خط یک ایستگاه اندیمشک را نیز که به صورت عدیده‌ای با مشکلات عمده‌ای از نظر علائم و زیر سازی روبرو بود، توانستیم اسلپ تراک کنیم .

    مدیرکل راه‌آهن زاگرس همچنین از احداث جاده دسترسی و آبرسانی به ایستگاه ها در این منطقه خبر داد و گفت : احداث جاده دسترسی در تعداد زیادی از ایستگاه ها انجام گرفته است و در حال حاضر در مرحله آخر ساخت جاده دسترسی به ایستگاه شهبازان به تله زنگ قرار داریم که با انجام این کار ، به جز یکی از ایستگاه ها که امکان ساخت جاده دسترسی را ندارد ، ساخت جاده دسترسی مابقی ایستگاه‌ها صورت گرفته است .

    راه اندازی موزه راه‌آهن ایستگاه اندیمشک

    از سوی دیگر انصاری گفت : به منظور آشنایی با تاریخ راه‌آهن ، اردیبهشت امسال موزه راه‌آهن زاگرس در ایستگاه اندیمشک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت . در این موزه آثاری از روزهای نخست ساخت راه آهن اعم از تصاویر و کلیه سخت افزارها و نرم افزارها به نمایش درآمده و همچنین کتب علمی فراوانی در خصوص حمل و نقل ریلی موجود است .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    نظرات کاربران