در حال بارگذاری ...
  • تامین امنیت حاکم بر حمل و نقل ریلی مهمترین خدمت پلیس راه‌آهن

    روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از طریق ریل جابجا می‌شود و بیش از ۴۰ درصد از زائران تهران - مشهد با قطار جابجا می‌شوند ، از این رو توجه دقیق به موضوع امنیت ضرورت مسولان و پلیس راه‌آهن است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مراسم تکریم از سردار علیرضا اکبر شاهی و معارفه سرهنگ حشمت اله‌ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن امروز در سالن غدیر ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد .

    در این مراسم سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن با تشکر از حضور فرماندهان و مقامات حاضر دراین مراسم و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، گفت : حادثه ترویستی اهواز نشان داد که دشمن در هیچ لحظه‌ای از توطئه علیه کشور دست نمی‌کشد و ضرورت دارد تا باهوشیاری قدردان کسانی باشیم که نعمت آسایش و امنیت را برای کشور فراهم می‌کنند .

    وی با اشاره به روایات مختلف در زمینه موضوعات مختلف امنیت از سوی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) ، افزود : در اطراف مرزهای کشورمان و منطقه شاهد دسیسه دشمن برای ناامنی در کشورهای همسایه هستیم و این درحالی است که کشور ما در سایه امنیت قرار دارد ، از این رو باید قدردان نعمت امنیت و کسانی که برای حفظ آن زحمت می کشند ، باشیم .

    مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری اینکه هر مسئولی بایستی روزی پاسخگوی مسئولیت خود باشد ، اضافه کرد : سردار علیرضا اکبر شاهی در طول مدت حضور خود در راه‌آهن زحمات زیادی را متحمل شدند و امیدواریم که حضور سرهنگ ملکی منشا خدمات بیشتری برای راه‌آهن باشد .

    وی مهمترین خدمت پلیس راه‌آهن را تامین امنیت حاکم بر راه‌آهن دانست و گفت : روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از طریق ریل جابجا می‌شود و بیش از ۴۰ درصد از زائران تهران - مشهد با قطار جابجا می‌شوند ، از این رو توجه دقیق به موضوع امنیت ضرورت مسئولان و پلیس راه‌آهن است .

    محمدزاده راه‌آهن را از ارکان اقتصاد کشور خواند و تاکید کرد : هر چه بار بیشتری را بتوانیم ازجاده به ریل منتقل کنیم در امنیت اقتصادی کشور موثرتر هستیم .

    وی بااشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه ششم توسعه ، گفت : امروز که کشور در معرض مزاحمت‌های آمریکا قرار دارد می توان نقش و تاثیر مهم توجه به ریل در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها را دریافت .

    مدیرعامل راه‌آهن با ابراز امیدواری از اینکه پلیس راه‌آهن‌ با حفظ امنیت شبکه ریلی بتواند باعث توسعه خدمات ریلی در کشور شود ، تاکید کرد : هنگامی کشور می‌تواند پررونق وآباد باشد که همه ما مانند انگشتان در کنار یکدیگر به کشور خدمت کنیم .

     

     

    راه‌آهن بزرگترین زیر ساخت اقتصادی در تمام دنیا

    از سوی دیگر در این مراسم سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : در تمام دنیا راه آهن به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های اقتصادی به شمار می رود و حفظ امنیت آن بسیار ضروری است .

    وی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف ، گفت : در حال حاضر شاهد پیشرفت‌های روز افزون در عرصه های مختلف علمی و فن آوری در کشورهای مختلف هستیم و نمی توانیم تنها به استفاده از عامل انسانی فکر کنیم . با لشکر بیشتر امنیت ایجاد نمی‌شود و باید برای داشتن امنیت از سامانه‌های مختلف و تکنولوژی استفاده کنیم . همچنین اهتزاز پرچم انقلاب و آرمانهای آن به خاطر کسانی است که تا آخرین قطره خون خود از انقلاب در مقابل دشمنان دفاع کردند .

    وی با اشاره به اینکه سربازی برای نظام افتخار محسوب می‌شود ، افزود : انقلاب اسلامی به برکت هدایت‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) و پشتیبانی قاطع ملت ایران به پیروزی رسید و بلافاصله به دنیا صادر شد .

    سردار شرفی با اشاره به اینکه انقلاب الگوی جهاد با مستکبرین با الگوی حفظ عقیده و ایمان را تدوین کرد و مورد استقبال همه نهضت‌ها و انسانهای آزادیخواه قرار گرفت ، اضافه کرد :‌ از آنجا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع استکبار در منطقه به خطر افتاد ، امریکا در اتاق‌های اندیشه‌ورزی خود تصمیم گرفت تا برای مقابله با ایران از صدام استفاده کند .

    شرفی با بیان اینکه خدا قدرت تفکر را به انسان عنایت کرده تا راه خود را گم نکند ، یادآورشد : حال اگر این انسان تبدیل به کسی شود که لباس نیروی انتظامی را انتخاب کرده و ۴۰ سال در قطار انقلاب اسلامی حاضربوده و در گلوگاه‌های آزمون قرار گرفته و راه را گم نکرده می‌توان گفت که او مجاهد فی سبیل‌الله شده است .

    سردار شرفی بیرون آمدن از امتحانات الهی را سخت دانست و تاکید کرد :‌ سردار اکبر شاهی بارها در این امتحانات قرار گرفته و با توسل به قرآن و ائمه از راه الهی خارج نشده و توانسته ۴۰ سال با افتخار خدمت کند .

    وی از جمله ویژگی‌های اکبرشاهی را حفظ حیثیت و شرافت سربازی دانست و گفت : در طول این سالها وی توانست دشواری‌های خدمتی را با ابتکار ، علاقمندی و ابراز شجاعت و شهامت به خوبی پشت بگذارد .

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه رفتار سردار اکبرشاهی در تجلیل و تکریم خانواده‌ها درس آموز است ، گفت : در فرماندهی وی تکلیف‌گرایی ، انجام وظیفه ، مصلحت گرایی و توجه به مصالح نظام ، و خارج نشدن از منطق را در زمره اصول خود قرار داده است .

    وی همچنین با اشاره به انتخاب سرهنگ حشمت‌اله ملکی ، وی را کارآمد ، منظم و قابل اعتماد دانست و ابراز امیدواری کرد که وی به عنوان فرمانده پلیس راه‌آهن منشا خیر در حمل و نقل ریلی باشد .

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا خطاب به ملکی گفت : تغییر رویکرد ، ایجاد امنیت مشارکتی ، روزآمدی و بهره‌برداری تکنولوژی ، عملکرد مشهود ، بالا بردن منزلت پلیس و امنیت کامل مسیر ریلی را ازشما انتظار دارم .

    وی بر آموزش مهارت‌های رفتاری ، منطقی ، ارتباطی و کامی تاکید کرد و افزود : همراستا سازی منافع نیروی انتظامی و راه‌آهن باعث تعامل و اعتبار بخشی می‌شود .

    توجه جدی به برقراری فرایند امنیت همچنین در این مراسم سردار علیرضا اکبرشاهی با اشاره به تهدیداتی که امنیت کشور را تهدید می‌کند ، افزود : با توجه به حساسیت‌ها و ظرافت‌های نیروی انتظامی روز به روز نیاز ما به تفکر و تعقل در این نیرو بیشتر می‌شود .

     

     

    وی با بیان اینکه پلیس راه‌آهن‌ در سه سال گذشته جدا از اقدامات و ابلاغیه های صورت گرفته ، بالغ بر ۱۳۰ اقدام مجزا انجام داده است ، اضافه کرد : بخشی از این اقدامات مرهون تلاش همکاران سابق پلیس راه‌آهن و ادامه زحمات و بهره‌گیری از تجارب آنان در حوزه‌های ماموریتی است .

    وی با تشریح به اقدامات صورت گرفته در راه آهن ، گفت : از همان بدو ورود به راه‌آهن‌میزان رفت و آمدها و ورودی و خروجی ها به این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس با توجه به افزایش جمعیت و اقبال و توجه به حمل و نقل ریلی ، نیاز به برقراری فرایند امنیتی مورد توجه جدی پلیس راه‌آهن گرفت .

    اکبر شاهی با بیان اینکه برای تحقق این فرایند برنامه ریزی و مطالعه در حوزه ماموریت پلیس مورد توجه قرار گرفت ، افزود : موضوعات فرهنگی ، اجتماع ، آموزشی ، پشتیبانی و نیروهای مسلح از جمله اقدامات انجام شده در حوزه‌های ماموریتی پلیس راه‌آهن بود .

    وی با اشاره به برنامه های مختلف پلیس راه آهن از جمله استقبال از مسافرین نوروزی ، تهیه کلیپ هشدارهای پلیسی ، راه اندازی قطار نظم و دوستی ، تشکیل همیاران پلیس راه‌آهن‌ از تشکیل کارگروه تامین امنیت ریلی باهمکاری بسیج و اداره کل حراست خبر داد و گفت : همچنین تشکیل اتاق فکر پلیس راه‌آهن ، تهیه و تدوین منشور اخلاقی پلیس راه‌آهن در ایستگاه ها ، راه اندازی کتابخانه پلیس راه‌آهن در داخل ایستگاه‌ها ، از جمله اقدامات انجام شده در معاونت آگاهی پلیس راه آهن است .

    وی با اشاره به اقدامات گسترده در حوزه بازرسی و کاهش تخلفات ، راه اندازی اتاق مانیتورینگ و تیم واکنش سریع گفت : آمار مقایسه ای در سالهای مختلف نشان می‌دهد که پلیس راه‌آهن توانسته به نتایج و پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف دست یابد .

    وی با تاکید بر اینکه آنچه در مدت خدمت خود در راه‌آهن انجام داده ام وظیفه ام به عنوان سرباز نظام بوده است و تاپای جان خود را سرباز نظام می دانم ، افزود : هرکجا نیاز باشد به عنوان کهنه سرباز انقلاب پاسدار نظام و انقلاب هستم .

    تقویت راه‌آهن تقویت دولت در عرصه ملی و بین المللی است

    همچنین سرهنگ حشمت اله‌ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن در این مراسم با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی در استان خوزستان گفت : راه آهن زیر ساخت ، شریان و امنیت اقتصاد کشور است و هم افزایی پلیس راه آهن و مدیران آن مصداقی از تقویت امنیت در کشور است .

    وی با اشاره به اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری به ما حکم می کند که این وظیفه را به درستی انجام دهیم تاکید کرد : تقویت راه‌آهن تقویت دولت و اقتدار کشور در عرصه ملی و بین المللی است .

    وی با ابراز امیدواری از اینکه با برنامه های مدون و معین بتواند به اهداف و برنامه ها پیش رو دست یابد گفت : پیگیری رفتار حرفه‌ای پلیس و نظم ، امنیت و آرامش در زمره برنامه ای جدید پلیس راه آهن قرار دارد .

    گفتنی است در پایان این مراسم حکم انتصاب سرهنگ حشمت اله‌ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن قرائت شد و ازخدمات سردار اکبرشاهی تجلیل و لوح تقدیری به وی اهدا شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

    |

    نظرات کاربران