در حال بارگذاری ...
  • جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی

    حجم فعالیت‌های حوزه مسافری ایستگاه دوم راه‌آهن تهران به دلیل ارتباط و انطباق با شقوق مختلف حمل‌ونقلی و سیستم حمل‌ونقل درون شهری نسبت به ایستگاه اصلی تهران به مراتب بالاتر خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران از جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی خبر داد و گفت : این ایستگاه علی رغم قرار گرفتن در نزدیکی پایانه مسافربری غرب تهران و فرودگاه مهرآباد با خطوط مترو تهران نیز در ارتباط خواهد بود و قابلیت اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهر‌آباد را نیز فراهم می‌کند .

    نادر محمدزاده از جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در جنوب غرب میدان آزادی خبر داد و گفت : با توجه به محدودیت‌های اراضی در این منطقه با ارتش جمهوری اسلامی ایران توافقی منعقد شده که بر اساس آن ۲۰ هکتار از اراضی ارتش در اختیار شرکت راه‌آهن قرار گیرد . این نقطه از سوی مشاور فرانسوی و ایرانی پس از بررسی نقاط مختلف تهران با توجه به نزدیکی پایانه مسافربری غرب ، فرودگاه مهرآباد و ایستگاه مترو انتخاب شده است تا بتواند محل تردد قطار‌های سریع‌السیر و قطار‌ حومه‌ای تهران - اسلامشهر - رباط‌کریم - پرند باشد .

    مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران با اشاره به مزایای ایستگاه‌ دوم راه‌آهن تهران گفت : این ایستگاه علی رغم قرار گرفتن در نزدیکی پایانه مسافربری غرب تهران، فرودگاه مهرآباد با خطوط مترو تهران نیز در ارتباط خواهد بود و قابلیت اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهر‌آباد را نیز  فراهم می‌کند .

    محمد زاده معتقد است ، حجم فعالیت‌های حوزه مسافری ایستگاه دوم راه‌آهن تهران به دلیل ارتباط و انطباق با شقوق مختلف حمل‌ونقلی و سیستم حمل‌ونقل درون شهری نسبت به ایستگاه اصلی تهران به مراتب بالاتر خواهد بود .

    وی در ادامه از صدور سند قطعی برای ۴۴۰ هکتار از زمین‌های فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت : از مجموع این اراضی ، ابتدا مشکلات حقوقی ۱۷۰ هکتار مشاء و اخیرا ۲۷۰ هکتار دیگر برطرف شد و تنها مقدار کمی باقیمانده تا مشکلات حقوقی فرودگاه مهرآباد به طور کامل برطرف شود .

    علی رغم اینکه اراضی فرودگاه مهرآباد بر اساس قوانین حاکمیتی متعلق به دولت بوده است، اما به دلیل نقص در پرونده‌ها و عدم صدور سند قطعی به نام دولت ، افرادی سود جو قصد خارج کردن این زمین‌ها از مالکیت دولت را داشتند که خوشبختانه با کمک دستگاه‌های قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی از بروز این اتفاق جلوگیری شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره انتقال پروازها از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) توضیح داد : ...

    |

    پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

    |

    شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آمادگی دارد هرگونه درخواست افزایش پرواز را از سوی شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمای کشوری بررسی و موافقت نماید .

    |

    در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

    |

    نظرات کاربران