در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات تصادف اتوبوس با تانکر حامل نفت‌گاز

    اتوبوس مذکور مربوط به شرکت تعاونی عدل بود که بعدازظهر گذشته از ترمینال جنوب تهران به مقصد کرمان حرکت کرده بود . این اتوبوس ، دارای صورت وضعیت بوده و تعداد ۳۷ نفر مسافر داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، یک مقام مسئول وزارت راه ضمن تشریح جزئیات تصادف دیشب اتوبوس کرمان با تانکر حامل نفت‌گاز ، گفت : برای هر دو راننده هیچگونه نمره منفی ثبت نشده است و هم تانکر حمل سوخت و هم اتوبوس ، هر دو معاینه فنی داشته‌اند .

    آخرین دقایق پایانی روز گذشته حدود ساعت ۲۳:۳۰ بود که یک دستگاه اتوبوس در آزادراه نطنز ـ کاشان در ۲۵ کیلومتری شهر نطنز و در نزدیکی شهر بادرود با یک دستگاه تانکر حامل نفت‌گاز برخورد کرد و پس از واژگونی ، در باند مخالف آزادراه‌ دچار آتش‌سوزی شد . متأسفانه در این حادثه تعداد ۲۱ نفر از مسافران اتوبوس جان باختند .

    یکی از مدیران وزارت راه و شهرسازی در این باره گفت : اتوبوس مذکور مربوط به شرکت تعاونی عدل بود که بعدازظهر گذشته از ترمینال جنوب تهران به مقصد کرمان حرکت کرده بود . این اتوبوس ، دارای صورت وضعیت بوده و تعداد ۳۷ نفر مسافر داشته است .

    وی با بیان اینکه پلیس راه در حال بررسی ابعاد مختلف بروز این حادثه است ، گفت : قطعاً تا بررسی کامل پلیس‌راه نمی‌توان علل قطعی وقوع این حادثه و مقصران را اعلام کرد . با این حال بررسی‌های اولیه نشان از این دارد که تانکر حامل نفت‌گاز انحراف به چپ و تغییر مسیر ناگهانی داشته است که پس از این تغییر مسیر ، ظاهراً اتوبوس از جلو به پشت تانکر برخورد می‌کند ، البته جلوی تانکر سوخت هم شواهدی از برخورد دارد اما هنوز مشخص نیست که اولین برخورد این حادثه چگونه بوده است .

    وی اضافه کرد : به هر حال این اتوبوس پس از برخورد به پشت تانکر حمل سوخت ، به سمت دیگر آزادراه منحرف شده و شعله‌ور می‌شود ، ضمن اینکه پلیس‌راه در حال بررسی است که به چه علت این اتوبوس به لاین دیگر آزادراه منحرف شده است .

    این مقام مسئول وزارت راه شهرسازی با بیان اینکه طبق بررسی‌های اولیه برای هر دو راننده تانکر سوخت و اتوبوس هیچ گونه نمره منفی ثبت نشده است ، اظهار داشت : هم تانکر حمل سوخت و هم اتوبوس هر دو معاینه فنی داشته‌اند .

    وی با بیان اینکه بارنامه تانکر به صورت آفلاین صادر شده بوده است ، گفت : تانکر حامل گازوئیل شب گذشته ابتدا بار خود را خالی کرده بود‌ و مجدداً بارگیری کرده است که منتظر هستیم بارنامه دوم بارگیری هم برای ما ارسال شود . متأسفانه تعداد ۱۹ نفر از سرنشینان اتوبوس همان ابتدا در سر صحنه حادثه جان باختند و ۲ نفر دیگر هم در بیمارستان جان باختند .

     




    نظرات کاربران