در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی بخش زیربنایی در پروژه راه‌آهن میانه - بستان آباد

    با استفاده از منابع داخلی استان که از سوی معاونت فنی و زیر بنایی و از محل قراردادهای موجود به اداره کل واگذار شده است ، تصمیم گرفته شد ، حداقل ریل‌های یک بلاک را تعویض و ریل سنگین (A۶۰) را جایگزین آن کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه اتصال راه‌آهن میانه - بستان آباد با پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی در بخش زیربنایی ، احتمالاً در نیمه دوم امسال به بهره برداری می‌رسد .

    شاپور ارصلانی ، مدیر کل راه‌آهن آذربایجان با اعلام این خبر گفت : بهره برداری از پروژه اتصال ریلی مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) به خط مراغه نیز در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت .

    وی همچنین از پایان پروژه توسعه ایستگاه مسافری تبریز خبر داد و افزود : با پایان این پروژه ، فضای ایستگاهی راه‌آهن در تبریز از ۱۶۰۰ متر مربع به ۲۷۰۰ متر مربع افزایش یافت و ۱۱۰۰ متر به فضای ایستگاهی افزوده شد .

    مدیر کل راه‌آهن آذربایجان با بیان اینکه همزمان با توسعه ایستگاه ، برای افزایش رفاه بیشتر مسافران سیستم گرمایشی این ایستگاه که سالهای قبل از کار افتاده بود ، مجدد راه‌اندازی و قابل استفاده شد ، افزود : ۲۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در این اداره کل در دست انجام است که قریب به اتفاق آنها ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند .

    ارصلانی با ابراز امیدواری از اینکه انجام این پروژه و دیگر پروژه‌های تعریف شده این اداره کل ، گامی برای رفاه حال همکاران و خدمت رسانی به مسافران برداشته باشد ، یادآور شد : با هماهنگی با اداره کل خط و سازه های فنی و معاونت فنی و زیر بنایی راه‌آهن ، پروژه شبه بهسازی که در سالیان گذشته آغاز شده بود ادامه خواهد یافت .

    وی با بیان اینکه در پروژه شبه بهسازی در سالهای گذشته به غیر از ریل ، سایر ادوات از جمله تراورس و بالاست تعویض شده‌اند ، گفت : بر این اساس با استفاده از منابع داخلی استان که از سوی معاونت فنی و زیر بنایی و از محل قراردادهای موجود به اداره کل واگذار شده است ، تصمیم گرفته شد ، حداقل ریل‌های یک بلاک را تعویض و ریل سنگین (A۶۰) را جایگزین آن کنیم .

    مدیرکل راه‌آهن آذربایجان این امر را موجب افزایش سرعت در بلاک تعویض شده دانست و افزود : همچنین با توجه به کمبود منابع می‌توانیم از مصالح استحصالی این پروژه ، برای نگهداری سایر امکانات منطقه استفاده کنیم .

    بعلاوه ارصلانی از واگذاری یک دستگاه سرند و ماشین آلات مربوط از اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن به این اداره کل خبر داد و گفت : ۲۰ کیلومتر بهسازی مناطق بحرانی و حادثه خیز و اصلاح گاباری که برخی از واگن‌های روسی قابلیت عبور از آن را نداشتند را در اداره کل راه آهن آذربایجان تعریف کرده‌ایم .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    نظرات کاربران