پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی بخش زیربنایی در پروژه راهآهن میانه - بستان آباد
با استفاده از منابع داخلی استان که از سوی معاونت فنی و زیر بنایی و از محل قراردادهای موجود به اداره کل واگذار شده است ، تصمیم گرفته شد ، حداقل ریلهای یک بلاک را تعویض و ریل سنگین (A۶۰) را جایگزین آن کنیم .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه اتصال راهآهن میانه - بستان آباد با پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی در بخش زیربنایی ، احتمالاً در نیمه دوم امسال به بهره برداری میرسد .
شاپور ارصلانی ، مدیر کل راهآهن آذربایجان با اعلام این خبر گفت : بهره برداری از پروژه اتصال ریلی مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) به خط مراغه نیز در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت .
وی همچنین از پایان پروژه توسعه ایستگاه مسافری تبریز خبر داد و افزود : با پایان این پروژه ، فضای ایستگاهی راهآهن در تبریز از ۱۶۰۰ متر مربع به ۲۷۰۰ متر مربع افزایش یافت و ۱۱۰۰ متر به فضای ایستگاهی افزوده شد .
مدیر کل راهآهن آذربایجان با بیان اینکه همزمان با توسعه ایستگاه ، برای افزایش رفاه بیشتر مسافران سیستم گرمایشی این ایستگاه که سالهای قبل از کار افتاده بود ، مجدد راهاندازی و قابل استفاده شد ، افزود : ۲۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در این اداره کل در دست انجام است که قریب به اتفاق آنها ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشتهاند .
ارصلانی با ابراز امیدواری از اینکه انجام این پروژه و دیگر پروژههای تعریف شده این اداره کل ، گامی برای رفاه حال همکاران و خدمت رسانی به مسافران برداشته باشد ، یادآور شد : با هماهنگی با اداره کل خط و سازه های فنی و معاونت فنی و زیر بنایی راهآهن ، پروژه شبه بهسازی که در سالیان گذشته آغاز شده بود ادامه خواهد یافت .
وی با بیان اینکه در پروژه شبه بهسازی در سالهای گذشته به غیر از ریل ، سایر ادوات از جمله تراورس و بالاست تعویض شدهاند ، گفت : بر این اساس با استفاده از منابع داخلی استان که از سوی معاونت فنی و زیر بنایی و از محل قراردادهای موجود به اداره کل واگذار شده است ، تصمیم گرفته شد ، حداقل ریلهای یک بلاک را تعویض و ریل سنگین (A۶۰) را جایگزین آن کنیم .
مدیرکل راهآهن آذربایجان این امر را موجب افزایش سرعت در بلاک تعویض شده دانست و افزود : همچنین با توجه به کمبود منابع میتوانیم از مصالح استحصالی این پروژه ، برای نگهداری سایر امکانات منطقه استفاده کنیم .
بعلاوه ارصلانی از واگذاری یک دستگاه سرند و ماشین آلات مربوط از اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن به این اداره کل خبر داد و گفت : ۲۰ کیلومتر بهسازی مناطق بحرانی و حادثه خیز و اصلاح گاباری که برخی از واگنهای روسی قابلیت عبور از آن را نداشتند را در اداره کل راه آهن آذربایجان تعریف کردهایم .