کتاب بازاریابی بنادر
نام لاتین : Port Marketing
مقدمه
در بررسی حمل و نقل دریایی ، توجه به سه بخش زیر ضروری است :
۱ - شناور : به عنوان وسیله حمل و نقل
۲ - کالا : آنچه که باید حمل شود
۳ - بندر : واسط بین حمل و نقل دریایی و زمینی
رابطه ای که ، همیشه بین شناور و کالا وجود دارد ، این است که یا شناور به دنبال کالا است ، و یا آنکه به جستجوی شناور است .
بندر ، واسط بین حمل و نقل دریایی و زمینی است . تعاریف پیشین ، بنادر را به عنوان محل هایی برای تخلیه و بارگیری کالا معرفی می کنند ، ولی امروزه این تعریف بسیار ناقص به نظر می رسد . پس از این خواهیم دید که در طول این سالها بنادر از واسطه صرف بین حمل و نقل دریایی و زمینی (بنادر نسل اول) به محل هایی برای ارائه خدمات فوق العاده (بنادر نسل سوم) تکانل یافته اند .
فهرست متون کتاب
فصل ا - مفاهیم اساسی حمل و نقل بین المللی
فصل ۲ - حمل و نقل دریایی بین المللی
فصل ۳ - بازاریابی بنادر
فصل ۴ - مطالعات موردی
پیوست
تالیف : ساسکیا والترز
مترجمین : حمید حمیدی - ثریا قیصری
ناشر : انتشارات اسرار دانش