در حال بارگذاری ...
  • ورود ششمین لکوموتیو GE به ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران

    با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها ، ۶۸ درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده می‌شود و ظرفیت حمل بار به بیش از ۵۲ برابر ( از ۱۱۰۰ تن به ۲۸۰۰ تن) ارتقا پیدا می‌کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ششمین لکوموتیو GE از پروژه ۵ + ۵ پس از بازسازی و تبدیل آن از سریِ پایین به سریِ بالا به ناوگان راه‌آهن پیوست .

    ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبر افزود : پروژه ۵ + ۵ یک پروژه شامل بازسازی ، تعمیر ، تبدیل و ارتقا ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری پایین به سری بالا و تعمیر و بازسازی ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری بالا است .

    وی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قراردادی توسط بخش خصوصی (شرکت تام لکوموتیو آریا) انجام می شود ، ادامه داد : بازسازی ، تعمیر ، تبدیل و ارتقا هر لکوموتیو ۹۰ روز زمان می‌برد و تعمیر لکوموتیوها ۷۳ تا ۷۵ درصد صرفه جویی ارزی را با اتکا به توان داخلی به دنبال دارد .

    به گفته او ، با این تبدیل ، علاوه بر افزایش قدرت و کشش لکوموتیوها ، افزایش درآمد حمل بار این نوع لکوموتیوها هم کسب خواهد شد و در عین حال ، هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت .

    عبیدی با تاکید بر نقش این فعالیت هم گفت : با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها ، ۶۸ درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده می‌شود و ظرفیت حمل بار به بیش از ۵/۲ برابر ( از ۱۱۰۰ تن به ۲۸۰۰ تن) ارتقا پیدا می‌کند .

    وی همچنین در تشریح جزئیات فنی این رویداد هم گفت : لکوموتیوهای سری پایین (U۳۰C) GE دارای ضریب معادل لکوموتیو ۱.۱ بوده که با تبدیل آنها به سری بالا (C۳۰-۷i) ضریب معادل لکوموتیو به ۱.۹ ارتقاء خواهد یافت ؛ ضمن اینکه نیروی کشش پیوسته از kgf ۲۴۴۶۰ بهkgf ۴۱۱۷۰ افزایش یافته و این موضوع به همراه کاهش حداقل سرعت پیوسته لکوموتیو از km/h ۲۸ به km/h ۱۴.۶ به معنی امکان حمل بار بیشتر در سرعت کمتر است .

    وی افزود : در بخش تعمیر و نگهداری با توجه به تغییر تراکشن موتورها از سری ۷۶۱ به ۷۵۲ و تغییر یاتاقان‌های لغزشی به غلطشی ، ضمن افزایش طول عمر آنها ، هزینه تعمیرات را به شدت کاهش می دهد .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    نظرات کاربران