در حال بارگذاری ...
  • ورشکستگی صنعت کشتیرانی جهان در صورت اجرای قانون ۲۰۲۰

    قانون سخت تر که به موجب آن محتوی سولفور در سوخت از ۳.۵ درصد موجود باید به نیم درصد کاهش یابد ، بزرگترین چالش پیش روی صنعت کشتیرانی بوده است لذا این امر می تواند منجر به شکل گیری یک صنعت متلاشی شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بیمکو پیش بینی می کند ، صنعت کشتیرانی شاهد موجی از ورشکستگی ها در نتیجه لازم الاجرا شدن قوانین سوخت با سولفور پایین از یکم ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ ، خواهد بود .

    بیمکو با اشاره به اینکه قوانین سوخت با سولفور پایین که از یکم ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ لازم الاجرا خواهد شد ، موجی از ورشکستگی را به راه می اندازد ، گفت : اگر شرکت ها در این صنعت نتوانند هزینه های بالاتر برای سوخت از مشتریان را بهبود ببخشند ، اجرای قوانین سوخت با سولفور پایین ۲۰۲۰ تاثیر مالی عظیم و هنگفتی را برای آنان به همراه خواهد داشت .

    یکی از مقامات خط کشتیرانی مرسک ، بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان در ماه گذشته اعلام کرد ، در نتیجه استفاده از گازوئیل با سولفور پایین اما گران تر ، صورت حساب سوخت مرسک تا دو میلیارد دلار افزایش خواهد یافت .

    "Angus Frew" دبیرکل بیمکو در یک کنفرانس خبری در لندن گفت : در نتیجه لازم الاجرا شدن قوانین سختگیرانه و دست و پاگیر کاهش انتشارات سولفور از سوی سازمان آیمو (IMO) شرکت های ضعیف تر قادر به پرداخت صورتحساب برای هزینه های سوخت بالاتر نخواهند بود . قانون سخت تر که به موجب آن محتوی سولفور در سوخت از ۳.۵ درصد موجود باید به نیم درصد کاهش یابد ، بزرگترین چالش پیش روی صنعت کشتیرانی بوده است لذا این امر می تواند منجر به شکل گیری یک صنعت متلاشی شود .

    دغدغه اصلی در دسترس بودن سوخت با سولفور پایین به ویژه برای بنادر بزرگتر مانند روتردام یا سنگاپور نیست ، بلکه نگرانی ها نسبت به بنادر کوچک است، آن بنادری که ممکن است دسترسی کافی به سوخت با سولفور پایین را نداشته باشند .

    به گفته Anastasios Papagiannopoulos مدیرعامل بیمکو ، اکثریت کشورهای عضو بیمکو یا به عبارتی ۴۱ درصد از آنها مالکان کشتی هستند ، بقیه سهم به کارگزاران ، نمایندگان و کلوپ ها تعلق می گیرد . تعداد مالکین در حال افزایش و ازآن طرف کارگزاری ها در حال کاهش است ، چرا که دراین برهه سخت و دشوار بازارهای کشتیرانی ، نخستین قربانیان همین کارگزاری ها خواهند بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ششمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور مجتبی خوش نیت ، رئیس دبیرخانه و دبیر شورای مطالعات و سیاست‌های ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ارزش دارایی ۱۰ کشور برتر جهان در بخش حمل‌ونقل دریایی که در سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه‌های اول تا دهم قرار گرفته‌اند اعلام ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دریای سرخ که بحران آن طی سه ماه اخیر افکار عمومی جامعه دریایی و اکثر مردم جهان را به خود جلب کرده است ، پیش از این اگر چه عبور و ...

    |

    یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

    |

    نظرات کاربران