در حال بارگذاری ...
  • ارتقا ایمنی راه آهن نیازمند سیاست ها و برنامه‌های منسجم

    ایمنی ماحصل رفتار ما است بخش های ستادی وظیفه مدیریت بر کلان عملیات ایمنی را به عهده دارند اما بخش‌های اجرایی به ریشه‌یابی عوامل حوادث و راهکارهای جلوگیری از آن بپردازند . تحولات از عیب‌یابی و تغییر رفتار شروع می‌شود و همه عناصر یک جامعه در آن نقش دارند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه اقدامات اصلاحی نیازمند برنامه ریزی است ، گفت : نباید اشتباه را کتمان و کلی‌گویی کرد .

    سعید محمد زاده با بیان این مطلب در جلسه ستاد ارتقا ایمنی افزود : ارتقا ایمنی نیازمند سیاست ها و برنامه‌های منسجم در راه‌آهن است تا علاوه بر افزایش ایمنی ، نسبت به بررسی و پیشگیری از سوانح هم اقدام شود ؛ از این رو باید به فرایند مدیریتی مقابله با بحران توجه ویژه شود .

    وی در این رویداد که با رویکرد پیگیری مسائل مربوط به بحران در حوزه ریلی برگزار شد ، افزود : مدیران باید هر «شبه حادثه» یا حادثه و سطح ریسک در هرمنطقه و تبعات آن را بررسی کنند و خود را در مقابل این موضوع مسئول بدانند تا مشخص شود که دلایل آن چه بوده و برای جلوگیری از آن راهکار و نقطه نظر ارائه کنند .

    وی ادامه داد : ایمنی ماحصل رفتار ما است بخش های ستادی وظیفه مدیریت بر کلان عملیات ایمنی را به عهده دارند اما بخش‌های اجرایی به ریشه‌یابی عوامل حوادث و راهکارهای جلوگیری از آن بپردازند . تحولات از عیب‌یابی و تغییر رفتار شروع می‌شود و همه عناصر یک جامعه در آن نقش دارند .

    وی با تاکید بر اهمیت جایزه تعالی در این جلسه که با حضور مدیرعامل راه‌آهن ، قائم مقام ، معاونین و اعضای گروه مدیریت بحران برگزار شد گفت : انتظار داریم تا مدیران از این فرصت برای افزایش بهره وری در ایمنی ، پژوهش و توسعه فن‌آوری ها استفاده کنند .

    مدیر عامل راه‌آهن خواستار برگزاری این جلسات در فاصله یک هفته در میان شد و گفت : همه باید نگاهی متعصبانه به راه آهن داشته باشند و نگاه آنها این باشد که راه‌آهن خانه من است .

    حسین عاشوری قائم مقام راه آهن نیز در این جلسه خواستار بررسی بیشتر برخورد قطار با وسایل نقلیه جاده‌ای و «برخورد با عابر» شد و اضافه کرد : اقدامات اصلاحی بایستی در راستای پیشگیری از حوادث انجام شود و مدیران در مورد راهکارها و طرح‌های خود در این باره توضیح تحلیلی بدهند . غیر همسطح کردن به معنای کاهش حوادث نیست و استانداردسازی و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار موثر است .

    خسرو رشیدی ، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه و دبیر جلسه کارگروه مدیریت بحران و ارتقا ایمنی نیز ، با ارائه گزارش‌هایی در زمینه مدیریت ، پیشگیری ، آمادگی ، مقابله و بازسازی بحران به بررسی موضوعات مرتبط با بحران در حوزه ریلی پرداخت .

    همچنین در این جلسه مصوباتی در مورد سیاست‌ها و برنامه های ارتقا ایمنی راه آهن به منظور ارائه چارچوب به مناطق و ادارات مختلف راه‌آهن تصویب و شرح وظایف آیین نامه کارگروه بحران در حوزه حمل و نقل ریلی ارائه شد .

    گفتنی جلسات کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی به شکل ماهیانه برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

    |

    شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران