در حال بارگذاری ...

تشریح دستاورد‌های ۴۰ ساله شرکت راه‌آهن پس از پیروزی انقلاب

احداث خط دوم بافق – زرین‌شهر و خط دوم اهواز – اندیمشک و بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان سال ۹۷ از جمله برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن دستاورد‌های ۴۰ ساله ریلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های احداث ، بهسازی ، گذرگاه ، تقاطع ‌ها ، علائم و ارتباطات را تشریح کرد .

مازیار یزدانی با اشاره به اینکه شرکت راه‌آهن دستاوردهای مطلوبی در دوران پس از انقلاب اسلامی داشته است ، گفت : از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در ۴۰ سال گذشته، در حوزه زیرساخت ، احداث خطوط اصلی در شبکه ریلی به میزان ۶۴۹۶ کیلومتر است که این خطوط شامل خطوط جدید ، خطوط دوم و سوم و خطوط حومه‌ای و برقی می‌شود .

وی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده شبکه ریلی به میزان ۴۰۷۰ کیلومتر و بهسازی روسازی شبکه ریلی به میزان ۶۳۳۸ کیلومتر از دیگر اقدامات مهم در این دوره است ، افزود : تجهیز ۲۲۱ ایستگاه‌ به سیستم کنترل اتوماتیک قطار ، تراک بندی ۲۶۲۷ کیلومتر از خطوط شبکه ریلی و تجهیز و نوسازی علائم الکتریکی ۴۰ ایستگاه ، از دیگر اقدامات انجام‌شده در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است .

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن با بیان اینکه در دوران ۴۰ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، شرکت راه‌آهن توانسته است ۲۰۰ گذرگاه‌ را احداث و تقاطع‌های هم‌سطح را به غیر هم‌سطح تبدیل کند ، در مورد پروژه‌های در حال اجرای این شرکت گفت : احداث خط دوم بافق – زرین‌شهر و خط دوم اهواز – اندیمشک و بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان سال ۹۷ از جمله برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است .

یزدانی با یادآوری اینکه تراک بندی خطوط شبکه ریلی در محور بافق – بندرعباس تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد ، اضافه کرد : خط دوم تهران - قزوین ، خط سوم و چهارم تهران – گرمسار و خط دوم قزوین – زنجان ، در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد .

همچنین به گفته معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن عملیات اجرایی برقی‌سازی در محورهای تهران – مشهد و گرمسار - اینچه‌برون و احداث راه‌آهن سریع‌السیر در محور تهران – قم – اصفهان آغاز شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

نظرات کاربران