در حال بارگذاری ...
  • برنامه ریزی شرکت فرودگاه ها برای استفاده از توان داخلی در تامین تجهیزات فرودگاهی

    با توجه به اینکه پیش از این جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی المان های چراغ های لبه باند را برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مدلسازی کرده بود در شرف امضای تفاهم نامه جدیدی در راستای تفاهمنامه شرکت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای طرح پژوهشی ، نمونه سازی تخصصی و ساخت تجهیزات روشنایی عوامل پروازی هستیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از توان شرکت های داخلی برای تامین تجهیزات فرودگاهی از همکاری متخصصان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای بومی سازی سامانه روشنایی عوامل پروازی خبر داد .

    عباس وفائی با اعلام این خبر عنوان کرد : به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از توان شرکت های داخلی در تامین تجهیزات عملیات فرودگاهی در جلسه ای با حضور معاون عملیات فرودگاهی مقرر شد سامانه روشنایی عوامل پروازی را به طور کامل بومی سازی یعنی منطبق با شرایط جغرافیایی ایران و فرودگاه های کشور  کنیم .

    سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی افزود : با توجه به اینکه پیش از این جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی المان های چراغ های لبه باند را برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مدلسازی کرده بود در شرف امضای تفاهم نامه جدیدی در راستای تفاهمنامه شرکت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای طرح پژوهشی ، نمونه سازی تخصصی و ساخت تجهیزات روشنایی عوامل پروازی هستیم .

    وی گفت : در این راستا با توجه به اینکه تجهیزات روشنایی عوامل پروازی به طور اختصاصی در اختیار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است ، ضمن ارائه مشاوره و اسناد، نمونه را در اختیار دانشگاه خواجه نصیر قرار داده ایم که طرح آن آماده شده و به زودی وارد سامانه سمات برای مشارکت در هزینه پروژه خواهد شد .

    وفائی با اشاره به عملیاتی بودن سیستم روشنایی در ۴۷ فرودگاه کشور افزود : برای این فرودگاه ها نیازمند قطعات یدکی و پشتیبان هستیم و برخی را باید به روز رسانی کنیم .

    سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی افزود : برای تضمین کیفیت و مرغوبیت تجهیزات ، دستورالعمل های لازم برای نحوه آزمایش و وارسی را از مرکز پژوهش های علمی و صنعتی ایران دریافت کرده ایم . با اجرای این طرح ایران اولین کشور منطقه در توان بومی سازی فناوری تامین تجهیزات فرودگاهی خواهد بود و گامی مهم را در توانمندسازی شرکت های داخلی در رقابت فرامنطقه ای بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی برمی داریم .

    وفائی افزود : اکنون بسیاری از تجهیزات فرودگاهی کشور چون کانتر ، ترازو ، آسانسور ، سیستم انتقال بارمسافر (BHS) ، میمیک (سامانه کنترل روشنایی عوامل پروازی) ، ترانس ها با قدرت های بالا و تابلوهای فرمان ، ایرانی هستند و با استفاده از توان مهندسان دانشگاه خواجه نصیر طوسی چراغ های عوامل پروازی و نیز رگلاتورهای جریان ثابت (CCR) بومی سازی می شوند. همچنین بومی سازی سایر تجهیزات نیز در دست بررسی است  امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    عملیات نوروزی فرودگاه بین‌‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از جمله آمادگی شبانه‌روزی کامل مدیران و پرسنل ، اجرای ویژه‌برنامه‌های‌‌ فرهنگی و هنری ، نصب و اجرای المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین متناسب با ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ ، از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در این فرودگاه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران