در حال بارگذاری ...
  • رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین المللی در بندرلنگه

    از ابتدای سال جاری تاکنون ، یک هزار و ۴۶۶ TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده‌ است که در این بخش ، افزایش ۸ درصدی را شاهد بودیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر در پنج ماهه نخست سال جاری ، از افزایش ۳۶ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی ، رشد ۲۳ درصدی ترانزیت خودرو و رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین المللی در این بندر خبر داد .

    قاسم عسکری نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری چهار میلیون و ۸۹ هزار و ۶۵ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان طی پنج ماه نخست سال جاری ، اظهار داشت : از این میزان ، سهم بندرلنگه ۵۹۸ هزار و ۳۹۳ تن بوده است که ۵۹۸ هزار و ۱۶۰ تن آن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۳۳ تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد . در بخش جابجایی محموله‌های غیرنفتی ، ۱۵ درصد افزایش عملیات به ثبت رسیده است .

    عسکری‌نسب راه اندازی بندر شیوء در شهرستان پارسیان ، ساماندهی و راه اندازی پایانه مواد معدنی بندر لنگه ، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره به چهره با آنها ، فعال کردن خطوط جدید کشتیرانی ، ارائه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را از جمله اقداماتی دانست که باعث ارتقاء عملکرد و بهبود وضعیت عملیات بندری در غرب هرمزگان شده است.

    افزایش  ۸ درصدی عملیات کانتینری

    مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ، یک هزار و ۴۶۶ TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده‌ است که در این بخش ، افزایش ۸ درصدی را شاهد بودیم .

    این مقام مسئول ، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی به منظور جابجایی اینگونه محموله‌ها ، تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و تسریع پهلودهی شناورها را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور ارتقای عملکرد کانتینری در این بندر دانست .

    رشد ۲۳ درصدی ترانزیت خودرو

    عسکری نسب اظهار کرد : طی دوره زمانی یاد شده ، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتا خودرو) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۱۹ هزار و ۷۶۳ تن رسید که نشانگر رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال گذشته است .

    مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی ۵۸ هزار و ۵۳۱ دستگاه خودروی ترانزیتی طی پنج ماه گذشته ، از رشد ۲۳ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری در سال جاری خبر داد .

     

     

    عوامل رونق بخش ترانزیت غیرنفتی

    وی تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها ، حذف زمان انتظار شناورهای حامل خودرو ، ارائه خدمات ۲۴ ساعته خدمات دریایی ، افزایش پسکرانه‌های مورد استفاده برای جابجایی کالاهای داخلی و بهره‌برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به عنوان علت اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد .

    عسکری‌نسب همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۴۴۰ هزار و ۸۱۷ تن با ثبت رشد ۳۶ درصدی اعلام کرد و گفت : عمده این محموله‌های صادراتی شامل میوه و تره بار ، خشکبار ، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است . طی پنج ماه نخست سال ۹۷ ، بیش از ۳۵ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال گذشته ، ۶۰ درصد کاهش داشته است .

    صادرات محصولات کشاورزی و دامی ۱۴درصد افزایش یافت

    مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود : حجم صادرات محصولات کشاورزی ، دامی و احشام به ۱۰۷ هزار و ۸۸۲ تن رسید که نشانگر رشد ۱۴ درصدی است .

    این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را پنج هزار و ۱۶۲ فروند اعلام کرد و افزود : از این میزان ، ۲۹۶ فروند شناور بالای هزار تن و چهار هزار و ۸۶۶ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته‌اند .

    افزایش ۲۷ درصدی ترابری مسافران دریایی و گردشگران داخلی

    وی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی تعداد مسافران دریایی بنادر غرب استان هرمزگان گفت : از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریور ماه جاری ، بیش از ۲۸۳ هزار و ۶۰۹ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه ، آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش ، ابوموسی و غیره جابجا شدند . همچنین در بخش جابجایی مسافران بین المللی ، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری ۱۲ هزار و ۹۸۹ نفر مسافر ، رشد ۸ درصدی را در کارنامه پنج ماهه خود ثبت کند .




    مطالب مرتبط

    در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

    |

    طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی ، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز ، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود .

    |

    در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

    |

    در این مدت همچنین ۱۵۲ هزار و ۲۹۶ دستگاه خودرو وارد جزیره شد . در مجموع بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو توسط شناورهای لندینگ‌کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به‌صورت ایمن جابه‌جا شد .

    |

    بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

    |

    نظرات کاربران