در حال بارگذاری ...
  • قرارداد اپراتوری با شرکت هندی مشابه قرارداد اپراتوری با بخش خصوصی در سایر بنادر

    در همه بنادر شاهد فعالیت بخش خصوصی داخلی در قالب قرارداد اپراتوری هستیم و باید بدانیم که برای اولین بار است که در چابهار بخش خصوصی خارجی در قالب اپراتوری ورود کرده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر فراکسیون بنادر ، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت : در قرارداد اپراتوری با شرکت هندی به هیچ وجه واگذاری سرزمینی ، مالکیتی و دائمی صورت نگرفته است و این قرارداد مشابه قراردادهای اپراتوری با بخش خصوصی در سایر بنادر کشور است .

    حسن خسته بند درباره توسعه بنادر کشور درباره وضعیت حضور اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار و مسائل مختلفی که در این رابطه مطرح می شود ، افزود : در ارتباط با حضور اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار باید تاکید کنم که به هیچ وجه واگذاری سرزمینی ، مالکیتی و دائمی به شکرت هندی انجام نشده  و اقدام صورت گرفته در قالب قرارداد اپراتوری با بخش خصوصی خارجی است اما  متاسفانه برخی به دنبال جوسازی و خودتحریمی هستند .

    وی ادامه داد : در همه بنادر شاهد فعالیت بخش خصوصی داخلی در قالب قرارداد اپراتوری هستیم و باید بدانیم که برای اولین بار است که در چابهار بخش خصوصی خارجی در قالب اپراتوری ورود کرده است .

    به هیچ وجه موضوع واگذاری سرزمینی و دائمی مطرح نیست

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی پس از احراز صلاحیت، شرکت در مناقصه و برنده شدن ، نسبت به سرمایه گذاری و انجام امور بر حسب قرار داد اقدام می کند ، خاطرنشان کرد : این چنین قراردادهایی در شعاع و با سرمایه گذاری مشخص صورت می گیرد و در چابهار نیز چنین روالی مدنظر قرار گرفته است و به هیچ وجه موضوع واگذاری سرزمینی و دائمی مطرح نیست و تحت شرایط و زمان مشخص در قالب فعالیت اپراتوری پروژه واگذار شده است .

    در همه دنیا اپراتوری بنادر وجود دارد

    خسته بند با بیان اینکه مشارکت با شرکت هندی در قرارداد اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار برای اولین بار است که مدنظر قرار گرفته ، عنوان کرد : در همه بنادر دنیا چنین رویکردی وجود دارد و در برهه زمانی کنونی که به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بخش خصوصی خارجی جرات حضور در ایران را ندارد اقدام بسیار مناسبی صورت گرفته است و نباید به دنبال خود تحریمی باشیم . این قرارداد به بهبود وضعیت ترانزیتی ایران در منطقه کمک می کند و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به منظور محرومیت زدایی مردم سیستان و بلوچستان ، جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه ، افزایش میزان امنیت و بهبود شرایط است .

    افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا چابهار

    دبیر فراکسیون بنادر ، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرارداد مذکور با هندی ها در بندر شهید بهشتی چابهار مشابه قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی داخلی در سایر بنادر کشور است ، اظهار کرد : قرارداد اپراتوری مدنظر با هندی ها در بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین تجربه کشور به منظور فعالیت با یک شرکت خارجی تلقی می شود و مشابه قراردادهای مدنظر با بخش خصوصی داخلی است که قطعا می تواند به افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا چابهار کمک کند .




    مطالب مرتبط

    قرارگیری ایران در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته با توسعه بندر چابهار

    قرارگیری ایران در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته با توسعه بندر چابهار

    ۲۰۳ هکتار استحصال در فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار انجام شده است و با اجرای فاز ۲ بندر چابهار ، ظرفیت این بندر به حدود ۳۵ میلیون تن در مجموع اعم از اسکله های نفتی ، فله و کانتینری خواهد رسید .

    |

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    از آنجا که شناور باید بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید شود ، مسئولیت نظارت بر این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی به موسسات رده بندی واگذار شده است تا تولید شناورهای استاندارد داخلی رونق یابد .

    |

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    اگر ضوابط خاص ترافیکی ایجاد شود نتیجه آن افزایش ظرفیت عملیاتی و ارتقا بهره‌وری در محدوده‌ دروازه‌های ورودی ، معابر ، محوطه‌ها ، پارکینگ‌ها و تجهیزات بندری ، یکپارچگی اقدامات و مدیریت واحد در تصمیمات مرتبط با ترافیک درون بندری و نیز ارتقا شاخص‌های لجستیکی بنادر از طریق ...

    |

    نظرات کاربران