در حال بارگذاری ...

ده سال گذشته دولت کمترین توجه را به توسعه ناوگان ریلی داشته است

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در نشست خبری به اهمیت و ارزش حمل و نقل ریلی مسافر پرداخت و با توجه به هزینه های مختلفی که صاحبان ناوگان ریلی دارند ، از وزارت صنعت و معدن درخواست اختصاص ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان کرد . وی افزود این صنف امکان اداره کردن بخش حمل و نقل ریلی مسافر را حتی با بازار ارز ثانویه ندارد . مجموع ارز مصرفی این بخش سالانه بالغ بر ۶۰ میلیون دلار می باشد .

 

 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

تبیین لزوم رعایت موازین اسلامی از سوی مأموران مؤظف قطارها و مسافران محترم ، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای مأموران مؤظف ، تحویل البسه و کفش سازمانی به کلیه مأموران قطارها جهت آمادگی بیشتر برای ایام پیک نوروز ، طراحی و دوخت لباس جدید برای مهمانداران قطارهای پنج ستاره ...

|

بر اساس آمارها ، حدود نیمی از جابجایی مسافران ریلی ، توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا در قطارهای بین شهری ، حومه‌ای و محلی انجام می‌شود .

|

در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

|

اعمال این تخفیفات بدون نیاز به هیچ گونه مراحل اداری در فرآیند خرید بلیت ، به صورت خودکار و بدون محدودیت مسیر انجام می‌شود .

|

نظرات کاربران