در حال بارگذاری ...

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه آزادراه قزوین - رشت

اجرای ۸.۵ کیلومتر انتهایی آزادراه قزوین - رشت به عنوان فاز سوم در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد فرصت کسب و کار برای مردم شهر رودبار با احداث یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین اجرایی شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد : سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین - رشت موافقت کرد .

خیراله خادمی گفت :‌ این اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باند رفت پروژه ، حدفاصل شهر منجیل تا رودبار در نظر گرفته شده است . این محدوده دارای ابنیه فنی سنگین از جمله پل و تونل‌های بزرگ است که علاوه بر صعوبت اجرا از نظر هزینه‌های اجرایی نیز قابل توجه است .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر صعوبت اجرای عملیات در محدوده شهرهای رودبار و منجیل ادامه داد : این پروژه در سه فاز اجرایی شده است که فاز اول به طول ۱۲۷ کیلومتر هم‌اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد ، فاز دوم نیز به طول ۳.۲ کیلومتر به عنوان کنارگذر شهر منجیل برای رفع مشکل گلوگاهی تونل‌های قدیم منجیل با چهارخطه شدن محور موجود زیر عبور قرار دارد .

خادمی ادامه داد : اجرای ۸.۵ کیلومتر انتهایی آزادراه قزوین - رشت به عنوان فاز سوم در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد فرصت کسب و کار برای مردم شهر رودبار با احداث یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین اجرایی شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالعات دقیق بخش انتهایی پروژه تاکید کرد : تلاش شده است تا با رعایت مسائل و نکات زیست محیطی حداقل خسارت تخریبی به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شود .

وی رفع گره‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی منتهی به استان گیلان را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود : هم‌اکنون مطالعات آزادراه امام‌زاده هاشم - انزلی و امام‌زاده هاشم - چابکسر تکمیل شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است .




مطالب مرتبط

در طول مسیر ۸.۲ کیلومتری آزادراه دو دستگاه تونل به طول ۹۲۷ متر و ۸ دستگاه پل به طول ۱۲۱۶ متر احداث شده است که با در نظر گرفتن سختی‌های عملیات اجرایی در محدوده شهری و دسترسی به محل پروژه به ویژه در تونل ها از نمونه‌های قابل ذکر در پروژه‌های راهسازی است .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

نظرات کاربران