در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه آزادراه قزوین - رشت

    اجرای ۸.۵ کیلومتر انتهایی آزادراه قزوین - رشت به عنوان فاز سوم در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد فرصت کسب و کار برای مردم شهر رودبار با احداث یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین اجرایی شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد : سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین - رشت موافقت کرد .

    خیراله خادمی گفت :‌ این اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باند رفت پروژه ، حدفاصل شهر منجیل تا رودبار در نظر گرفته شده است . این محدوده دارای ابنیه فنی سنگین از جمله پل و تونل‌های بزرگ است که علاوه بر صعوبت اجرا از نظر هزینه‌های اجرایی نیز قابل توجه است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر صعوبت اجرای عملیات در محدوده شهرهای رودبار و منجیل ادامه داد : این پروژه در سه فاز اجرایی شده است که فاز اول به طول ۱۲۷ کیلومتر هم‌اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد ، فاز دوم نیز به طول ۳.۲ کیلومتر به عنوان کنارگذر شهر منجیل برای رفع مشکل گلوگاهی تونل‌های قدیم منجیل با چهارخطه شدن محور موجود زیر عبور قرار دارد .

    خادمی ادامه داد : اجرای ۸.۵ کیلومتر انتهایی آزادراه قزوین - رشت به عنوان فاز سوم در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد فرصت کسب و کار برای مردم شهر رودبار با احداث یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین اجرایی شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالعات دقیق بخش انتهایی پروژه تاکید کرد : تلاش شده است تا با رعایت مسائل و نکات زیست محیطی حداقل خسارت تخریبی به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شود .

    وی رفع گره‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی منتهی به استان گیلان را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود : هم‌اکنون مطالعات آزادراه امام‌زاده هاشم - انزلی و امام‌زاده هاشم - چابکسر تکمیل شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است .




    مطالب مرتبط

    رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران با افتتاح محور تبریز - اسپیران

    رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران با افتتاح محور تبریز - اسپیران

    محور تبریز - اسپیران در افزایش و بهبود ترانزیت کالا و مسافر بین ایران و کشور ارمنستان موثر است و موجب رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران و بهره‌مند شدن ۶۰۰ روستای حدفاصل تبریز و منطقه ارسباران از مزایای این محور خواهد شد .

    |

    اهمیت توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در بندر چابهار با توجه به سرمایه‌گذاری‌ خارجی

    اهمیت توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در بندر چابهار با توجه به سرمایه‌گذاری‌ خارجی

    محور بزرگراهی ساحلی دریای خزر تکمیل شده است و هم‌اکنون عملیات احداث کمربندی‌های شهر‌ها در دست اجرا قرار دارد که برای تکمیل پروژه‌های آن ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است . مسئله اصلی شرکت ساخت و توسعه در شمال کشور تملک اراضی با توجه به قیمت بالای زمین‌ است و اگر اعتبارات به‌موقع ...

    |

    تحقق حمل و نقل چندوجهی در بندر انزلی با اتصال به شبکه ریلی

    تحقق حمل و نقل چندوجهی در بندر انزلی با اتصال به شبکه ریلی

    به منظور اتصال راه‌آهن به اسکله بندر انزلی یک پل به طول ۲۶۷۰ متر بر روی مرداب انزلی احداث می‌شود که مطالعات و طراحی‌ها انجام شده و نقشه‌ها نیز آماده است . مسیر ریلی رشت - انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در مرحله زیرسازی است و ۱۷ کیلومتر ابتدایی پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    نظرات کاربران