در حال بارگذاری ...
  • رشد ۲۱۱ درصدی حجم صادرات غیرنفتی در بندر کیش

    از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای شهریور ماه جاری ، چهار هزار و ۲۴۰ تن از این گونه کالاها با رشد ۲۱۱ درصدی به خارج از کشور صادر شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با ارائه گزارشی از عملکرد پنج ماهه این بندر ، گفت : حجم صادرات غیرنفتی در بندرگاه این جزیره مرجانی ۲۱۱ درصد افزایش یافت و تعداد مسافران دریایی نیز دو برابر شد .

    احمد شهریاری با اعلام اینکه یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا طی پنج ماه اخیر در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است ، اظهار داشت : از این میزان ، یک میلیون تن به کالای غیرنفتی و بالغ بر ۱۵۰ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد .

    وی از سه برابری حجم صادرات کالاهای غیر نفتی در این بندر سخن به میان آورد و گفت : از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای شهریور ماه جاری ، چهار هزار و ۲۴۰ تن از این گونه کالاها با رشد ۲۱۱ درصدی به خارج از کشور صادر شده است . طی این مدت ، پنج هزار و ۸۹۱ تن کالای غیر نفتی وارد بندرگاه این جزیره شده که کاهش ۷۰ درصدی داشته و ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ تن نیز کابوتاژ شده است.

    شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را شش هزار و ۳۲۲ فروند با افزایش ۱۸ درصدی اعلام و خاطر نشان کرد : از این تعداد ، ۲۷۰ فروند بالای هزار تن و ۶ هزار و ۵۲ فروند ، زیر هزار تن وزن داشته است .

    این مقام مسئول از رشد ۱۱۶ درصدی و دوبرابر شدن حجم ترابری مسافران دریایی طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد : در این مدت ،۵۸۷ هزار و ۳۱۴ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته ، ترابری شدند .

    مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان با اشاره به فعالیت‌های مربوط به گردشگری دریایی در این جزیره مرجانی ، گفت : علاوه بر خدمات رسانی به مسافران دریایی، ۱۷۴ هزار و ۷۰۶ نفر گردشگر نیز از نیز گشت‌های دریایی و تفریحی بهره مند شدند .




    مطالب مرتبط

    سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی در راستای ایمنی مسافرت‌های دریایی ، نیاز به جهش جدید در بحث نوسازی شناورهای مسافربری دارد که از محل وجه اداره شده با تشکیل یک کمیته هماهنگی‌های لازم انجام شده است .

    |

    در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

    |

    طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی ، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز ، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود .

    |

    در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

    |

    افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

    |

    نظرات کاربران