در حال بارگذاری ...
  • ۱۲۱ درصد رشد در حمل و نقل بین المللی کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون

    از ابتدای سال جاری ، ۴۷ هزار و ۲۳۷ تن بار توسط ۷۸۷ دستگاه واگن تخلیه شده است که این میزان ، بیانگر افزایش ۴۶۷ درصدی تناژ تخلیه نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ و همچنین تحقق ۱۳۸ درصدی نسبت به برنامه حمل این اداره کل است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۲ از رشد ۱۲۱ درصدی حمل و نقل بین المللی این اداره کل در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد .

    محمدرضا قربانی گفت : در ۵ ماهه نخست امسال ، ۵۲ هزار و ۶۶۹ تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون با کشورهای قزاقستان ، ترکمنستان ، چین ، قرقیزستان ، ازبکستان و روسیه مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۱۲۱ درصد رشد داشته است . از میزان بار حمل شده ، ۴۴ هزار و ۵۵۷ تن مربوط به واردات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱۰ درصد افزایش داشته و ۸ هزار و ۱۱۲ تن آن نیز مربوط به صادرات محمولات غیر نفتی از طریق مرز ریلی اینچه برون است .

    به گفته قربانی ؛ از ابتدای سال جاری ، ۴۷ هزار و ۲۳۷ تن بار توسط ۷۸۷ دستگاه واگن تخلیه شده است که این میزان ، بیانگر افزایش ۴۶۷ درصدی تناژ تخلیه نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ و همچنین تحقق ۱۳۸ درصدی نسبت به برنامه حمل این اداره کل است .

    مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۲ ادامه داد : همچنین در حوزه حمل و نقل داخلی در سال جاری ، ۳۷ هزار و ۳۵۴ تن کالای داخلی بارگیری شده که از این میزان ۳۵ هزار و ۴۸۹ تن گندم به مقاصد اراک ، زاهدان ، یزد ، اصفهان ، کرج ، رباط کریم و بندرعباس حمل شده است . در این مدت تن کیلومتر مرزی نیز با ۱۰ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۵۷۱ ، رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

    |

    نظرات کاربران