در حال بارگذاری ...
  • اتصال پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی تا یک ماه آینده

    عملیات حمل و نقل کانتینرهای خالی حداکثر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ با ترمیم خط اتصال پتروشیمی‌های بندر ماهشهر ، تا یک‌ماه آینده و برای اولین‌بار ، پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی وصل می‌شوند .

    عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب(اهواز) ، با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های متعدد در این‌باره ، گفت : خط اتصال به پتروشیمی‌های بندرماهشهر ترمیم شده و عملیات حمل‌ونقل بار از پتروشیمی‌ها به اسکله و سایر مناطق کشور به شکل ریلی عملیاتی خواهد شد .

    وی با بیان اینکه بار جذب‌شده از پتروشیمی‌های این منطقه برای نخستین بار به وسیله قطار به اسکله حمل و صادر می‌شود ، افزود : با این اقدام ، تولیدات این پتروشیمی‌ها نیز از مسیر ریلی به سایر نقاط کشور حمل خواهد شد .

    درویش‌زاده با اشاره به مذاکرات حمل کانتینر خالی از بندر خرمشهر به بندر امام (ره) اعلام کرد : عملیات حمل و نقل کانتینرهای خالی حداکثر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود .

    ۲ خطه کردن مسیر اهواز به بندر امام

    مدیرکل راه آهن جنوب ، درباره پروژه های در دست اجرای این اداره کل ، گفت : ۸۱ کیلومتر از طرح ۲ خطه کردن مسیر اهواز به بندر امام (ره) به طول ۱۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۳۲میلیارد تومان که از سال ۹۳ در این منطقه آغاز شده ، به مرحله بهره‌برداری رسید و ساخت مابقی آن تا دهه فجر امسال به پایان می‌رسد . همچنین زیرسازی خط دوم اهواز به اندیمشک به اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان که از سال ۹۴ آغاز شده ، بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خط دوم آن نیز حدود ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است که دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد .

    مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه زیر سازی خط دوم کمربندی نظامیه به میدان دشت به طول ۳۸ کیلومتر و با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان که در سال ۹۴ آغاز شده بود ، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد ، اضافه کرد : در بخش نظارت ساختمان و تاسیسات مسافری نیز ۲۰ پروژه در دست اجرا و در بخش خط و سازه‌های فنی بیش از ۳۶ پروژه تعریف شده‌ که متناسب با واگذاری اعتبارات ، عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد .

    به گفته درویش زاده از آغاز سال ۹۳ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ بیش از ۱۸۰ کیلومتر از خطوط راه آهن جنوب بهسازی شده است که با انجام این اقدامات ، در خط دوم بندر امام ، سرعت قطار به ۱۶۰ کیلومتر و در سایر خطوط سرعت به ۱۴۰ کیلومتر رسیده است .

    بزرگترین دپو تعمیرات لکوموتیو در اهواز

    وی در ادامه از ساخت بزرگترین دپو تعمیرات لکوموتیو در اهواز با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت : ۸۵ درصد این پروژه انجام شده است که با تکمیل و انجام عملیات باقیمانده ، تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد .

    مدیرکل راه‌آهن جنوب ، با بیان اینکه ساخت ساختمان آشیانه جرثقیل کایرو اهواز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است ، افزود : امیدواریم ساخت زیرگذر ایستگاه اهواز نیز تا بهمن‌ ماه امسال انجام و به بهره‌برداری برسد .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه ، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن ، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    امسال به منظور تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در رودخانه کارون خرمشهر ، ۵۰ بازرس از بندر خرمشهر در تمامی اسکله‌های گردشگری دریایی مستقر شدند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دادند .

    |

    نظرات کاربران