در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح اینگام جلوه‎ای از وفاداری مدیران شرکت فرودگاه ها

    باید با آموزش افراد شایسته در درون این صنعت کاری کنیم که دیگر نیازی نباشد که برای مدیریت آن از مدیران دیگر حوزه‎ها استفاده شود که به دلیل ناآشنایی آنها با این صنعت خسارات زیادی به بار آید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم افتتاحیه دوره پرورش نسل آینده مدیران آینده صنعت فرودگاهی (اینگام) افتتاح رسمی اجرای طرح اینگام و این روز را جلوه‎ای از وفاداری خود و مدیران شرکت نسبت به شرکت ، وزارت راه و شهرسازی و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست .

    رحمت اله مه آبادی در این مراسم گفت : این واقعیت تلخی است که کشور ما با وجود ظرفیت‎های بالای مادی و غیرمادی از شرایط خوبی برخوردار نیست و بنده دلیل آن را اهمیت ندادن و کم توجهی به امر مدیریت می‎دانم .

    وی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نمونه‎ای از عینیت یافتن تأثیر مدیریت حرفه‎ای ، جهادی ، منسجم ، معتقد به کار تیمی ، قانون‎مدار ، مسئولیت‎پذیر و فسادستیز است ، گفت : این امر با حمایت جناب آقای آخوندی وزیر محترم و متفاوت راه و شهرسازی و دیگر عزیزان در این وزارتخانه میسر شده است . موضوع این مراسم و اینگام اهمیت دادن به حرفه مهم مدیریت است و اینکه مدیریت شرکت در آینده به دست شایستگان سپرده شود .

    وی با اشاره به اینکه خداوند متعال از آغاز خلقت به بحث رهبری و مدیریت توجه ویژه‎ای داشته است ، گفت : حضرت حق با انتخاب و تربیت بندگان شایسته ، آنها را برای رهبری و مدیریت مردم مأمور کرد و از همان ابتدای خلقت تعلیم و تربیت و شایسته‎سالاری و مدیر شایسته را مورد تقدیر قرار داده است .

    رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه خود و اعضای هیئت مدیره افرادی هستند که از مراتب پایین این صنعت پله‎های رشد را طی کرده و به اینجا رسیده‎اند ، گفت : باید با آموزش افراد شایسته در درون این صنعت کاری کنیم که دیگر نیازی نباشد که برای مدیریت آن از مدیران دیگر حوزه‎ها استفاده شود که به دلیل ناآشنایی آنها با این صنعت خسارات زیادی به بار آید .

    وی با اشاره به اینکه در سه سال و نیمی که از حضور تیم مدیریتی کنونی می‎گذرد با کمک وزیر راه و شهرسازی در دو بخش ناوبری هوایی و تجهیزات فرودگاهی اتفاقات بزرگی رقم خورده است ، گفت : ما توانستیم با اعتماد به نیروها و ظرفیت‎های داخلی خود حرکت‎های بزرگی انجام دهیم که حاصل آن خرید ۱۰۰۰ میلیارد تومان سامانه‎های راداری و ناوبری در فرصت کوتاه پسابرجام و همچنین اجرای پروژه‎های عمرانی در ۶۰ نقطه از فرودگاه‎های کشور با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان است . ما توانستیم تمام طرح‎های نیمه تمام فرودگاه‎ها که بعضاً دو دهه از آغاز آنها می‎گذشت را به اتمام برسانیم .

    مه آبادی با اشاره به امر وفاداری به عنوان یکی از مهمترین خصیصه‎های انسان ، وفاداری را انداختن طرحی نو ورای بودن خود و ساختن آینده و به فکر آن بودن با وجود اینکه خود افراد در آن حضور نداشته باشند، تعریف کرد و گفت : من امروز را جلوه‎ای از وفاداری خود و مدیران شرکت به سازمان متبوع ، وزارت متبوع و نظام جمهوری اسلامی ایران می‎دانم . وفاداری سازمانی یعنی اینکه اگر در سازمان نبودیم چه باید بشود و به آینده آن بیندیشیم و نسخه‎ای درست برای آن بپیچیم .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این موضوع که طرح اینگام اکنون به مهمترین برند مدیران شرکت و وزیر راه و شهرسازی تبدیل شده است ، گفت : مراسم امروز حاصل سه سال و نیم تلاش منظوم، سازماندهی شده ، علمی و دقیق است و آمال اینگام خدمت شایسته به شهروندان از طریق پرورش مدیران شایسته است .

    پرورش مدیران بین‎المللی، نمایش ظرفیت توان داخلی، تقویت نفوذ و بازیگری منطقه‎ای و بین‎المللی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق این راهبرد ، تحکیم نظام شایسته‎سالاری، یافتن لیاقت و توان و ابزار لازم برای قرار گرفتن صنعت هوانوردی ایران در استانداردهای جهانی ، خدمت‎رسانی به مردم در سطح جهانی و ایجاد فرصت برابر از جمله دلایلی بود که مه آبادی در مورد اجرای اینگام به آنها اشاره کرد و افزود : اینگام شامل سه مرحله آموزش متفاوت و متمایز نسبت به آموزش‎های دیگر است؛ مرحله اول آموزش به منظور ایجاد نگرشی فلسفی به مسائل و تغییر در نگرش نسبت به جامعه ، مردم و خدمت‎رسانی به آنها است . مرحله دوم آموزش‎های تئوریک با استفاده از استادان مجرب بین‎المللی و داخلی را شامل می‎شود و در مرحله سوم نیز افراد به صورت عملی در فرودگاه‎های تراز اول جهان دوره کارآموزی خود را می‎گذرانند تا تبدیل به مدیرانی با تجربه عملی در چنین فرودگاه‎هایی شوند .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

    |

    تحقق و تقویت حمل‌و‌نقل ترکیبی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورودی مشهدالرضا(ع) ، از ابتدای دولت سیزدهم به‌شکل جدی دنبال شده چراکه یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصاد زیارت و تکمیل زنجیره خدمات‌رسانی به زائران رضوی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری در آئین شروع مراسم عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : آرزوی دیرینه مردم در بخش هوانوردی عمومی پس از ...

    |

             

    |

             

    |

    نظرات کاربران