در حال بارگذاری ...
  • الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه

    این سامانه به زودی و پس از تکمیل بر روی سیستم همکاران نصب می‌شود و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف شرکت قابل دسترسی و بهره‌برداری خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی از الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه خبر داد و گفت : در راستای شفاف سازی امور ، دسترسی آسان شرکت کنندگان در سراسر کشور و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت ، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود .

    مجتبی خدادادی الکترونیکی شدن فرایند مناقصه‌ها و مزایده‌ها در سطح شرکت ساخت و توسعه را عملکرد شایسته‌ای در راستای شفاف سازی اقدامات در این حوزه دانست و گفت :‌ با ابلاغ معاون اول رییس جمهور مبنی بر اجرا شدن مناقصه‌ها از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت ، اواخر سال گذشته ما نیز به این سامانه پیوستیم . سهولت در دسترسی آسان شرکت کنندگان برای دریافت و خرید اسناد ، سرعت و دقت در ارسال و کنترل اسناد و همچنین حذف کاغذ از دیگر مزایای بهره‌مندی از این سامانه است .

    خدادادی فعالیت‌های این دفتر را به دو بخش امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی تقسیم و اضافه کرد : فرآیند مناقصه‌ها از درج آگهی در روزنامه‌ آغاز و بر اساس قوانین برگزاری مناقصه و ضوابط مربوطه تا مبادله پیمان ادامه دارد . مناقصات فرآیند گسترده‌ای دارد و باید بر اساس مجموعه قوانین و مقررات مناقصه ، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط و توجه به اولویت‌های مربوطه اجرایی شود .

    مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی مسئولیت‌های این دفتر در حوزه رسیدگی را تشریح کرد و اظهار داشت : رسیدگی به صورت وضعیت قطعی پیمانکاران و تطبیق آنها با مفاد قرارداد ، مشخص نمودن کسر بهای نهایی خروج از حد مشخصات فنی ابلاغی ، تهیه و تنظیم و همچنین ابلاغ صورت جلسات تحویل موقت و قطعی ، برگزاری جلسات بررسی تاخیرات و تمدید مدت قراردادها و بررسی و ابلاغ افزایش و یا کاهش قراردادها ، انجام امور بیمه مهندسی تمام خطر با رعایت قوانین ، مقررات و بخشنامه‌های مربوطه بخش دیگری از مسئولیت‌های این دفتر است .

    خدادادی در ادامه اعلام داشت : شرکت در کمیسیون‌های تحویل موقت ، تحویل قطعی ، طبقه بندی عملیات خاکی ، تعیین فواصل حمل و سایر کمیسیون‌های مورد نیاز و مورد درخواست واحد‌های اجرایی از دیگر وظایف این دفتر است .

    مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی از برگزاری ۲۸ مورد مناقصه به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت :‌ ۱۸ مورد از این مناقصه‌ها به ارزش ۸۰۱  میلیارد تومان نیز به مبادله قرارداد منجر شده است . در حال حاضر ۱۰ مورد مناقصه در حال پیگیری است و ۱۵ مورد آگهی فراخوان به ارزش ۸۲۵ میلیارد تومان نیز صادر شده است که پنج مورد مربوط به بخش راه‌ها و ۱۰ مورد در بخش راه‌آهن است .

    خدادادی در ادامه از برگزاری ۵۳ جلسه رسیدگی به تاخیر‌ها و تمدید قرار دادها صحبت کرد و گفت :‌ در سال جاری ۳۲ مورد صورت وضعیت قطعی به مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان نیز رسیدگی شده است .

    وی انجام کلیه امور مربوط به بررسی و تهیه پیشنهاد لوایح مورد نیاز به سازمان برنامه و بودجه کشور را از دیگر وظایف این دفتر برشمرد و اظهار داشت : شرکت در جلسات انتخاب مشاور در حوزه راه و راه‌آهن ، انجام امور مربوط به پیش پرداخت پیمانکاران ، آزاد سازی تضامین در چارچوب مقررات و شرکت در جلسات مزایده بخش بودجه جاری و... از دیگر مسئولیت‌های این دفتر است .

    مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی در خاتمه از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فعالیت‌های این دفتر اطلاع داد و گفت : این سامانه به زودی و پس از تکمیل بر روی سیستم همکاران نصب می‌شود و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف شرکت قابل دسترسی و بهره‌برداری خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    نظرات کاربران