در حال بارگذاری ...

صادرات بیش از ۱۴۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار طی ۴ ماهه نخست امسال

در ۴ماهه اول امسال بیش از ۴۲ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۷۷۴ دستگاه از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده اند که از این میزان ۴۱۱ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۷۰۵ دستگاه کامیون آذری و یک هزار و ۵۵۰ تن کالا نیز توسط ۶۹ دستگاه کامیون ترکی ترانزیت شده اند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت : در ۴ ماهه امسال بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است .

علی رحمتی ، با بیان اینکه این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۷ هزار تن بود و ۱۱۸ درصد افزایش نشان می دهد ، گفت : این میزان کالا توسط ۴ هزار و ۵۸۵ دستگاه کامیون به کشورهای آذربایجان ، روسیه و گرجستان صادر شده است . از این تعداد ۹۸ هزارتن کالا توسط ۴ هزار و ۳۳۴دستگاه کامیون ایرانی ، ۷۴۹تن توسط ۳۲ کامیون آذری و ۵ هزارتن کالا نیز توسط ۲۱۹ کامیون گرجی از پایانه مرزی بیله سوار خارج شده اند .

عضو کمیسیون ایمنی راه های استان با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۵ هزارتن کالا توسط ۲۳۳ دستگاه کامیون وارد کشور شده است ، بیان کرد : عمده کالاهای وارداتی به این پایانه تخته، خوراک دام ، خاک صنعتی ، گاو وشیرین بیان است که در این زمینه نسبت به مشابه سال قبل با کاهش روبرو بوده ایم .

عضو شورای ترافیک استان از رشد ۵۴ درصدی ترانزیت ورودی و خروجی در این پایانه خبر داد و گفت : در ۴ماهه اول امسال بیش از ۴۲ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۷۷۴ دستگاه از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده اند که از این میزان ۴۱۱ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۷۰۵ دستگاه کامیون آذری و یک هزار و ۵۵۰ تن کالا نیز توسط  ۶۹ دستگاه کامیون ترکی ترانزیت شده اند .

وی عمده ترین کالاهایی که از مرز بیله سوار ترانزیت ورودی وخروجی شده اند را گازوئیل بنزین گندم سیمان گچ فرش آب معدنی و نمک وام دی اف برشمرد .

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان جابجایی و ترانزیت کالا در این پایانه مرزی را روان و عادی اعلام کرد .




مطالب مرتبط

اعتبار مورد نیاز برای رفع تمام نقاط ۵۵۰ میلیارد تومان است . هدف استان برای رفع ۳۹ نقطه از این نقاط در سال جاری بوده که تاکنون ۲۳ نقطه مرتفع شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به وضعیت رو به رشد آمار تصادفات جاده ای و ...

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

نظرات کاربران