در حال بارگذاری ...
  • رشد ۶۱ درصدی جابجایی کالا در جاده های استان خراسان جنوبی

    در حال حاضر تعداد ۲۱۵ دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط ۵۳۸ سال ، و تعداد ۱۱۰ دستگاه مینی‌بوس با عمر متوسط ۳۲۲۰ سال و تعداد ۲۵۴ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۲ سال کار جابجائی مسافرین از مبدا ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را به انجام می‌رسانند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی خبر داد : در سه ماهه سال‌جاری بیش از ۴۶۳ هزار و ۱۴۲ نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در استان جابجا شده‌اند .

    بنابر اعلام مهدی گرجی طی سه ماهه سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بیش از تعداد ۱۵۰ هزار و ۱۶۴ مسافر به استان وارد و ۱۶۰ هزار و ۷۸۱ مسافر از استان خارج گردیده‌اند همچنین بیش از ۳۰۲ هزار و ۳۶۱ مسافر درون استان جابجا شده‌اند . بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط مرکز استان ، با تعداد مسافر بیش از ۱۸۷ هزار و ۴۸۲ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد ۸ هزار و ۴۵۲ نفر بوده است .

    وی ، با بیان این مطالب افزود : در حال حاضر تعداد ۲۱۵ دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط ۵۳/۸ سال ، و تعداد ۱۱۰ دستگاه مینی‌بوس با عمر متوسط ۳۲/۲۰ سال و تعداد ۲۵۴ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۲ سال کار جابجائی مسافرین از مبدا ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را به انجام می‌رسانند .

    از سویی بر اساس اطلاعات سامانه کارت هوشمند مسافر استان تعداد ۱۶۳۵ نفر راننده در این بخش شاغل می‌باشند . شماره تلفن ثابت ۹- ۳۲۳۴۲۱۳۷ - ۰۵۶ آماده پاسخگویی به شکایات ، انتقادات و پیشنهادات مسافران گرامی می‌باشد همچنین همشهریان عزیز می توانند از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ به صورت مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی ارتباط برقرار نمایند .

    وی همچنین با اشاره به رشد ۶۱ درصدی جابجایی کالا در در تیرماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود : بررسی انجام شده از سیستم کنترل بارنامه نشان می دهد تناژ جابجاشده در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۶۱ درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است . در این مدت بیش از ۵۲۴ هزار و ۹۴۰ تن کالا با تعداد بیش از ۳۲ هزار و ۸۰۸ سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است .

    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ، بیان کرد : عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان به ترتیب، انواع سیمان ، کاشی و سرامیک خاک معدنی ، زغال سنگ و مصالح ساختمانی بوده است . در حال حاضر تعداد ۸ هزار و ۶۸۹ نفر راننده حمل و نقل کالای استان اعم از ناوگان باری و وانت بار در حمل ونقل کالای استان با استفاده از ۴ هزار و ۷۰۲ دستگاه انواع کامیونت ، کامیون وتریلی و وانت بار در این حوزه فعال هستند و عمر متوسط ناوگان باری حمل ونقل کالای استان برابر۵/۱۲ سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری (۰۴/۱۷سال) و عمر متوسط ناوگان وانت بار۵/۷ سال بوده که نسبت به عمر ناوگان وانت بار حمل و نقل کالای کشور جوان تر بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است .

    وی در پایان خاطرنشان کرد : در استان تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل داخلی کالا فعال می‌باشد که از این تعداد ۴ شرکت در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی مشغول به فعالیت هستند همچنین تعداد ۳ پایانه بار در خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد نیز ۱ پایانه‌بار عمومی دولتی و ۲ پایانه عمومی خصوصی می‌باشند .




    مطالب مرتبط

    بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

    |

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

    |

    ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

    |

    تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

    |

    نظرات کاربران