در حال بارگذاری ...
  • بازدید سالانه پل ورسک توسط کارشناسان ابینه فنی

    در حال حاضر قدمت برخی ابنیه ها در جهان به یک هزار سال نیز می رسد که همچنان مورد استفاده است و تنها راهکار بهینه برای بهره برداری از آنها ، نگهداری اصولی و درست آنهاست .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن شمال گفت : پل ورسک از سوی کارشناسان فنی دو دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر تهران نظارت می‌شود .

    یوسف گران پاشا در بازدید خبرنگاران ملی و استانی از پل ورسک افزود : هرساله از سوی این کارشناسان ابینه فنی پل ورسک بازبینی و مشکلات روبنایی و زیربنایی احتمالی آن برطرف می شود .

    وی گفت که علاوه بر این ، سنسورهای هشدار دهنده فنی نیز بر روی پل ورسک نصب شده است که هر گونه مشکل فنی را اطلاع رسانی می کند .

    مدیرکل راه آهن شمال هر گونه بروز مشکل فنی برای این پل ریلی را رد کرد و این مباحث را ناشی از عدم اطلاع از وضعیت نگهداری آن عنوان کرد .

    گران پاشا در مورد پایان یافتن ضمانت نامه ابینه فنی پل ورسک از سوی کشور سازنده هم گفت که هیچ گونه مباحثی در مورد گارانتی برای ابنیه های فنی در دنیا مرسوم نیست و مهمترین بحث در این ساخت و سازها ، شیوه نگهداری است که در مورد پل ورسک تمام مسایل فنی رعایت می شود . در حال حاضر قدمت برخی ابنیه ها در جهان به یک هزار سال نیز می رسد که همچنان مورد استفاده است و تنها راهکار بهینه برای بهره برداری از آنها ، نگهداری اصولی و درست آنهاست .

    مدیرکل راه آهن شمال گفت که هم اکنون پل ورسک توانایی نگهداری ۴۰۰ تن وزن قطار و واگن ها را دارد و روزانه افزون بر ۱۶ رام قطار مسافری و بیش از ۳۰ رام قطار باری از این پل تردد می کنند . سالانه ۲.۵ میلیون تن بار از روی پل ورسک حمل می شود و این ظرفیت با برقی شدن قطار و بهره برداری از اسکله رورو در بندرامیرآباد به ۷.۵ میلیون تن خواهد رسید .

    شروع فعالیت برقی کردن قطار شمال کشور

    مدیرکل راه آهن شمال گفت : طرح برقی کردن قطار محور شمال نیز از سوی پیمانکاران روسی در حال اجرا است . مرحله اول این طرح برای تجهیز امکانات در کشور سازنده پیگیری می شود و در مجموع تا ۱۴۰۱ این پروژه به بهره برداری می رسد .

    وی در مورد بروز مشکل در قرارداد اجرای این پروژه از سوی پیمانکار روسی با تایید ضمنی اظهار داشت که این مشکل در مورد نوع قرارداد است که رایزنی برای رفع مشکل ادامه دارد و در اجرای پروژه تاثیر چندانی ندارد .

    محور راه آهن شمال در حوزه مازندران از گرمسار در استان سمنان تا گلوگاه در شرق مازندران به طول ۳۰۰ کیلومتر است که سالانه یک میلیون مسافر از این مسیر جا به جا می شود.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    این رکورد نه در شرایط عادی ، بلکه در شرایط بسیار سخت که با انباشت تعمیرات لکوموتیو و واگن مسافری مواجه بودیم ، صورت پذیرفته است .

    |

    تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸ نفر بوده که این مسافران در مجموع با ۲۵ هزار و ۲۰۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یک بهمن تا ۳۰ بهمن (مسیرهای رفت تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ و مسیرهای برگشت تا تاریخ ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

    |

    نظرات کاربران