در حال بارگذاری ...

ایجاد ظرفیت های جدید ترانزیتی در بندر لنگه با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ، تعداد ۱۰۳۲ دستگاه خودروسواری در مدت زمان کمتر از ۱۸ ساعت از ۱۳فروند شناور تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی ، در طول ۱۱ سال گذشته رکوردی بی سابقه بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : با حضور تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آینده ای نزدیک ، ظرفیت های جدید ترانزیتی در بندر لنگه ایجاد می شود .

اله مراد عفیفی پور اظهار داشت : بندرلنگه به دلیل برخورداری از نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ، از لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور محسوب می شود .

وی ضمن اشاره به جابجایی ۴۳ هزار و ۵۳۵ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون ، از رشد ۹ درصدی این بخش از فعالیت های بندری و کسب جایگاه نخست در بخش جابجایی خودرو در بین بنادر کشور خبر داد .

عفیفی پور تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها ، حذف زمان انتظار شناورهای حامل خودرو ، ارائه خدمات ۲۴ ساعته خدمات دریایی ، افزایش پسکرانه های مورد استفاده برای جابجایی کالاهای داخلی ، بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو ، افزایش ضریب امنیتی بندر و نگهداری کالا را به عنوان علت اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد : بهره‌گیری این بندر از کارشناسان و نیروهای جوان ، متخصص و کارآمد که با استفاده‌ حداکثری از امکانات ، تجهیزات ، تاسیسات ، اراضی و امکانات بندری ، انبارها و همه‌ی زیربناها و زیرساخت‌ها و روساخت‌های موجود را به‌منظور برآورده کردن تقاضای مشتریان و ذی‌نفعان بندری به‌کار می‌گیرند ، همچنین تعامل خوب بندر با ارگان های همجوار (تسریع در تخلیه کالا) سبب شده که بندر لنگه به‌عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه قلمداد شود .

وی با اشاره به ثبت رکوردهای عملیاتی در حوزه ترانزیت ، یادآور شد : اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ، تعداد ۱۰۳۲ دستگاه خودروسواری در مدت زمان کمتر از ۱۸ ساعت از ۱۳فروند شناور تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی ، در طول ۱۱ سال گذشته رکوردی بی سابقه بوده است .

عفیفی پور ابراز امیدواری کرد ، با حضور تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آینده ای نزدیک ، ظرفیت های جدید ترانزیتی در بندر لنگه شکوفا شود .




مطالب مرتبط

این کشتی که از بندرلنگه به صورت خالی از مسیر بندر باسعیدو وارد بندر خمیر شده بود ، پس از انجام یک نُرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدک‌کش پهلودهی شد .

|

در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

|

طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی ، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز ، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود .

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندر لنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد .

|

نظرات کاربران