در حال بارگذاری ...

لزوم ایجاد و توسعه راه های دسترسی به بنادر کشور

سرمایه گذار نیازمند مسیر هموار برای فعالیت است و این مسیر باید توسط نهادهای مسئول و متولیان امر ایجاد شود تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی در بنادر کشور باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نایب رییس فراکسیون بنادر ، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت : اگر بتوان شرایط را به گونه ای رقم زد که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی در بنادر شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توان در حوزه تولید و رونق بنادر شاهد بود .

عبدالغفور ایران نژاد درباره توسعه بنادر و پسکرانه آن افزود : ایجاد و توسعه راه های دسترسی به بنادر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد . اگر سعی داریم بنادر را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم باید راه های ارتباطی در پسکرانه آنها را نیز ایجاد کنیم تا سرعت تولید کالا و صادرات به سرزمین اصلی و خارج از کشور افزایش پیدا کند . اگر بتوانیم شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توانیم در حوزه تولید شاهد رونق و پویایی باشیم .

نایب رییس فراکسیون بنادر ، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت : باید تا حد ممکن بوروکراسی های اداری که موجب می‌شود مشکلات و سختی های فعالیت در حوزه تولید و صنعت دوچندان شود را حل کنیم . حمایت و هماهنگی بین بخش ها باید در دستور کار قرار گیرد تا مسیر حرکت سرمایه‌گذاری چه در بخش داخلی و چه خارجی شتاب گیرد و شاهد اشتغالزایی باشیم .

وی اظهار داشت : باید از قانون تسهیل صادرات به نحو مطلوب استفاده کنیم تا هر کالایی که به بندر وارد می شود با عوارض کم صادر شود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند از این مزیت قانونی به نحو مطلوبی بهره ببرند . مهمترین بخش ترانزیت تسهیل شرایط برای صادرکننده است تا با دغدغه کمتری فعالیت کند . سرمایه گذار نیازمند مسیر هموار برای فعالیت است و این مسیر باید توسط نهادهای مسئول و متولیان امر ایجاد شود تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی در بنادر کشور باشیم .




مطالب مرتبط

تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

نظرات کاربران