در حال بارگذاری ...

آغاز تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل‌ونقل بین‌المللی جاده ای

پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور ، شعب سایر استان‌های با حجم بالای تردد از مرزها نیز به این سیستم اضافه می‌شوند و با همکاری و مشارکت سایر بانک‌های عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع می‌گردد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با پایان یافتن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به بخش حمل و نقل بین المللی ، از نیمه دوم مردادماه سال‌جاری تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی ، از طریق بانک‌ عامل آغاز شد .

رضا نفیسی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل بین‌‌المللی و ترانزیت این سازمان در پنجمین نشست رسیدگی به مشکلات تأمین ارز مورد نیاز رانندگان ترانزیت با بیان این خبر اظهار داشت : از میان پنج بانک عامل تعیین شده از سوی بانک مرکزی ، بانک تجارت موفق به راه‌‌اندازی سامانه مکانیزه تخصیص ارز مورد نیاز به رانندگان شد و پس از انجام آخرین مراحل تست آزمایشی از نیمه دوم مرداد ماه ، در فاز اول در شعب منتخب این بانک در استان‌های تهران ، آذربایجان‌غربی ، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی ، از طریق پیش‌فروش ارز به متقاضیان ، نسبت به تأمین ارز مورد نیاز از بانک مرکزی اقدام و در حداقل زمان ممکن ارز به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل تخصیص می یابد .

وی خاطرنشان کرد : رانندگان می‌توانند بعد از انجام سفر هم با ارایه مدارک و اسناد CMR ارز مورد نیاز را دریافت کنند .

نفیسی با بیان این که فرایند تسهیل در انجام کار در حداقل زمان ممکن همچنان از طریق برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان بانک های عامل و بانک مرکزی در دست بررسی است ، افزود : پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور ، شعب سایر استان‌های با حجم بالای تردد از مرزها نیز به این سیستم اضافه می‌شوند و با همکاری و مشارکت سایر بانک‌های عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع می‌گردد .

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل سایر بانکهای عامل ، جهت تأمین ارز مورد نیاز رانندگان بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت ، رونق بیشتری در فعالیت ناوگان ایرانی ترانزیتی صورت گیرد و منافع اقتصادی حاصل از این صنعت به چرخه اقتصادی کشور وارد شود .

 

اطلاعات واحدهای ارزی منتخب بانک تجارت برای پرداخت ارز دولتی به رانندگان ترانزیت به شرح زیر است :

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران