در حال بارگذاری ...
  • آغاز تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل‌ونقل بین‌المللی جاده ای

    پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور ، شعب سایر استان‌های با حجم بالای تردد از مرزها نیز به این سیستم اضافه می‌شوند و با همکاری و مشارکت سایر بانک‌های عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع می‌گردد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با پایان یافتن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به بخش حمل و نقل بین المللی ، از نیمه دوم مردادماه سال‌جاری تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها و رانندگان بخش ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی ، از طریق بانک‌ عامل آغاز شد .

    رضا نفیسی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل بین‌‌المللی و ترانزیت این سازمان در پنجمین نشست رسیدگی به مشکلات تأمین ارز مورد نیاز رانندگان ترانزیت با بیان این خبر اظهار داشت : از میان پنج بانک عامل تعیین شده از سوی بانک مرکزی ، بانک تجارت موفق به راه‌‌اندازی سامانه مکانیزه تخصیص ارز مورد نیاز به رانندگان شد و پس از انجام آخرین مراحل تست آزمایشی از نیمه دوم مرداد ماه ، در فاز اول در شعب منتخب این بانک در استان‌های تهران ، آذربایجان‌غربی ، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی ، از طریق پیش‌فروش ارز به متقاضیان ، نسبت به تأمین ارز مورد نیاز از بانک مرکزی اقدام و در حداقل زمان ممکن ارز به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل تخصیص می یابد .

    وی خاطرنشان کرد : رانندگان می‌توانند بعد از انجام سفر هم با ارایه مدارک و اسناد CMR ارز مورد نیاز را دریافت کنند .

    نفیسی با بیان این که فرایند تسهیل در انجام کار در حداقل زمان ممکن همچنان از طریق برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان بانک های عامل و بانک مرکزی در دست بررسی است ، افزود : پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور ، شعب سایر استان‌های با حجم بالای تردد از مرزها نیز به این سیستم اضافه می‌شوند و با همکاری و مشارکت سایر بانک‌های عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع می‌گردد .

    وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل سایر بانکهای عامل ، جهت تأمین ارز مورد نیاز رانندگان بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت ، رونق بیشتری در فعالیت ناوگان ایرانی ترانزیتی صورت گیرد و منافع اقتصادی حاصل از این صنعت به چرخه اقتصادی کشور وارد شود .

     

    اطلاعات واحدهای ارزی منتخب بانک تجارت برای پرداخت ارز دولتی به رانندگان ترانزیت به شرح زیر است :

     

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    تاکید بر در نظر گرفتن ملاحظات کامل برای اجرای طرح اخذ عوارض الکترونیکی یکپارچه آزادراهی

    تاکید بر در نظر گرفتن ملاحظات کامل برای اجرای طرح اخذ عوارض الکترونیکی یکپارچه آزادراهی

    تشکیل صف‌های طولانی پشت دروازه‌های اخذ عوارض الکترونیکی آزادراه باعث طولانی شدن زمان سفر ، تشدید آلودگی‌هوا ، افزایش مصرف سوخت و تخریب رویه آسفالت محدوده دروازه‌ها می‌شود ؛ لذا اجرای چنین طرحی موجب بهبود وضعیت فعلی و افزایش استقبال عمومی نسبت به استفاده آزادراه‌ها ...

    |

    چرخش اصولی در سطوح مدیریتی در دستور کار کمیته انتصابات سازمان راهداری

    چرخش اصولی در سطوح مدیریتی در دستور کار کمیته انتصابات سازمان راهداری

    امروزه ارزش و اعتبار سازمان ها عمدتا" در گرو تولید محصولات و ارایه خدمات کیفی و متناسب با نیاز جامعه است که این امر مهم به وسیله سرمایه انسانی کارآزموده و مجرب تحقق می یابد و دست اندرکاران سازمان ها به این نکته دقیقا" واقف شده اند که راهی جز توجه جدی به توسعه سرمایه انسانی ...

    |

    تشریح عملکرد راهداری ساوه در حوزه نگهداری راه و ابنیه فنی و ماشین‌آلات طی بهمن ماه

    تشریح عملکرد راهداری ساوه در حوزه نگهداری راه و ابنیه فنی و ماشین‌آلات طی بهمن ماه

    در بهمن ماه سال جاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه اقدام به پاک‌سازی و حریم راه به عنوان امری روتین و مستمر ، برخورد با متخلفین حریم راه – تخریب ساخت و ساز بدون اخذ مجوز در محور ساوه – سد الغدیر ، محور ساوه – یل‌آباد و محور ساوه – همدان کرده است .

    |

    انتصاب سرپرست جدید دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری

    انتصاب سرپرست جدید دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری

    دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات در مسیر تحولات و تغییرات ایجاد شده همیشه به عنوان یکی از دفاتر تخصصی حوزه معاونت راهداری ، به خوبی توانست پاسخگوی نیازهای کاربران جاده‌ها در کنار سایر دفاتر دست‌اندرکار حوزه راهداری ‌باشد به گونه‌ای که فعالان این حوزه توانسته‌اند با ...

    |

    نظرات کاربران