در حال بارگذاری ...
  • گسترش پروازهای منطقه‌ای در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری

    مطمئن باشید ، سیاست‌گذاران و متخصصان صنعت هوانوردی در انتخاب هواپیماهای مناسب برای پرواز در کشور تمام جنبه‌های تخصصی را در نظر گرفته‌اند و هواپیماهای خریداری‌شده قطعاً مناسب شرایط آب‌وهوایی ، اقلیمی و تجاری ایران هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه این سازمان برای گسترش پروازهای منطقه‌ای گفت : هواپیمای ای‌تی‌آر کاملاً مناسب شرایط اقلیمی ، آب و هوایی و تجاری ایران است .

    علی عابدزاده در مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر جدید به ناوگان ایران ایر گفت : سازمان هواپیمایی کشوری توسعه مسیرهای منطقه‌ای در ایران را در دستور کار خود قرار داده است . این کار به سرمایه‌گذاری در مسیرهای خاص ناوگان خاص و تجهیزات خاص نیاز دارد . اکنون ۱۴ فرودگاه در کشور داریم که ۹۰ درصد مسافران از آن‌ها جابجا می‌شوند و ۱۰ درصد باقی مسافران به‌وسیله حدود ۶۰ فرودگاه دیگر کشور تردد می‌کنند . این نشانگر یک بی‌توجهی و سیاست‌گذاری غلط است که سال‌ها قبل اتفاق افتاده است . سازمان هواپیمایی کشور بر آن شد تا این میراث نامیمون را از کشور حذف کند . امروز با توجه به هواپیماهای جدید و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده ، شرایط کاملاً متفاوت شده است ، در گذشته ما بیشتر به دنبال هواپیماهای بزرگ می‌گشتیم اما اکنون افزودن هواپیماهای منطقه‌ای با ناوگان هواپیمایی کشور را سیاست خود قرار داده‌ایم .

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به حمایت این سازمان از توسعه پروازهای منطقه‌ای گفت : امروز هر کس که بخواهد در حوزه هوانوردی منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند، از او حمایت می‌کنیم . اگر کسی تمایل داشته باشد ، مسیرهای منطقه‌ای و به مقصد فرودگاه‌های کشور را راه‌اندازی کند ، بدون کوچک‌ترین دردسری مجوز دریافت می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با حداقل سرمایه‌گذاری به این حوزه وارد شوند . برای توسعه پروازهای منطقه‌ای در جهان تنها چند نوع هواپیما وجود دارد و انتخاب‌ها در این زمینه محدود است . هواپیماهای منطقه‌ای شامل جت‌های کوچک و زیر ۱۰۰ نفر مسافر ، مانند جت میتسوبیشی ژاپن ، امبرائر برزیل ، بمباردیر کانادا و سوپر جت روسیه یا هواپیماهای توربو پراپ مانند Q۴۰۰ کانادا و ‌ای‌تی‌آر می‌شود . برای توسعه پروازهای منطقه‌ای هیچ انتخاب دیگری نداریم . هواپیماهای توربو پراپ در مسافت‌های زیر ۵۰۰ کیلومتر از جت‌های منطقه‌ای اقتصادی‌تر و کاراتر هستند. و جت‌ها در پروازهای بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر صرفه بیشتری دارند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرتخصصی در مورد کارایی پایین هواپیمای ای‌تی‌آر گفت : اصولاً محدودیت برای همه هواپیماها وجود دارد و هیچ هواپیمایی را نمی‌توان یافت که برای پرواز در تمام مناطق کشور مناسب باشد . برخی اظهارنظرها در مورد ناکارآمدی این هواپیما غیرتخصصی و غیر کارشناسی است و ارزش پاسخ‌گویی ندارد . این مسائل سال‌ها قبل در کشور و در صنعت هوانوردی حل شده است و این دست اظهارنظرها دیگر مطرح نمی‌شوند . مطمئن باشید ، سیاست‌گذاران و متخصصان صنعت هوانوردی در انتخاب هواپیماهای مناسب برای پرواز در کشور تمام جنبه‌های تخصصی را در نظر گرفته‌اند و هواپیماهای خریداری‌شده قطعاً مناسب شرایط آب‌وهوایی ، اقلیمی و تجاری ایران هستند .

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اهمیت صنعت هوانوردی و توسعه اقتصادی کشور گفت : صنعت هوانوردی در بین صنعت سود ده کمترین سودآوری را دارد اما اثری که این صنعت بر توسعه کشور می‌گذارد بی‌بدیل است . چرا که اثرگذاری آن در تمام جنبه‌های مختلف توسعه است . این نوع هواپیما ، امروز به درد کشور ما می‌خورد . طبیعتاً هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این میان وظیفه سنگینی دارد و با مسائل مختلف بازرگانی ، فنی و غیره روبرو است . این هواپیما با سایر هواپیماهایی که در ناوگان این شرکت فعالیت می‌کنند متفاوت است و عملیات خاص و توجه خاصی را مطلبد . قطعاً ایران ایر توانایی استفاده و بهره‌برداری و سودآوری با استفاده از هواپیماهای ای‌تی‌آر را دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برخی از انتقادها درباره نحوه رسیدگی به سانحه پرواز تهران - یاسوج گفت : در طول تاریخ کشور هیچ کمیسیون بررسی سانحه‌ای که برای این اتفاق تشکیل‌شده مستقل‌تر نبوده است . رئیس کمیسیون فردی است که هیچ‌گاه جزو بدنه کارشناسی سازمان هواپیمایی نبوده و هیچ سندی را امضا نکرده است . کمیسیون بررسی سانحه امروز مستقل‌تر از هر زمانی است چرا که مستقلاً زیر نظر رئیس سازمان و نه اداره بررسی صلاحیت پروازی قرار دارد . امروز وزیر راه و شهرسازی کمیته نظارتی مخصوصی را برای نظارت به این  کمیسیون تعیین کرده است .

    عابدزاده با اشاره به برخی از اظهارنظرها گفت : اگر کسی درون مجلس ادعا دارد که این کمیسیون مستقل نیست می‌تواند با قدرتی که دارد این کمیسیون را احضار کرده و شرایط را بررسی کند . مطمئن باشید که کمیسیون بررسی سوانح پاسخگو و شفاف است . این دست اظهارنظرها مناسب شرایط کنونی کشور نیست ما امروز می‌خواهیم جلوی دنیا بایستیم و با تحریم‌ها مقابله کنیم . بنابراین لازم است که همدلی داشته باشیم . امروز برنامه داریم با حداکثر ظرفیت کشور برای مقابله و اداره تحریم‌ها استفاده کنیم . بنابراین از همه متخصصان دعوت می‌کنیم در صنعت هوانوردی کشور مشارکت کنند و از آن‌ها حمایت می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

    |

    ۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

    |

    نظرات کاربران