در حال بارگذاری ...
  • اجرای مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی

    از نیمه دوم سال گذشته تاکنون تعاملاتی خوبی با مناطق آزاد کیش و قشم و همچنین دستگاه های دیگری همچون شهرداری و شیلات در بحث مجوزدار شدن سازه های ساحلی و دریایی صورت گرفت

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دوازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان ، بر لزوم هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه ها در راستای اجرای هر چه سریعتر و جامع تر قوانین مرتبط با حوزه دریا و ساحل تأکید شد .

    رضا مدرس ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در دوازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان ۴۰ درصد سواحل کشور را به خود اختصاص داده است ، اظهار داشت : در حوزه کاداستر ساحلی و تعیین حریم ۶۰ متری تعاملات خوبی در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان جنگل ها و مراتع کشور صورت گرفته که نتایج اجرای این طرح می تواند برای توسعه استان ساحلی هرمزگان بسیار کارگشا باشد .

    وی با اشاره به در دست اجرا بودن مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر توسط سازمان بنادر گفت : اطلاعات آکادمیک مربوط به این مطالعات می تواند در مقاطع آموزش عالی نیز مورد استفاده قرار گیرد .

    مدرس به لزوم تصویب نهایی طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) در استان هرمزگان طی ماه جاری نیز اشاره کرد و از اعضای این کمیته خواست تا پایان سال جاری شرایطی را فراهم کنند که شاهد کاهش ۲۰ درصدی تعداد سازه های غیرمجاز در این استان باشیم .

    اله مراد عفیفی پور ؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل این استان اظهار داشت : از نیمه دوم سال گذشته تاکنون تعاملاتی خوبی با مناطق آزاد کیش و قشم و همچنین دستگاه های دیگری همچون شهرداری و شیلات در بحث مجوزدار شدن سازه های ساحلی و دریایی صورت گرفت . خوشبختانه طی یکسال اخیر توانسته ایم به یک درک مشترک با سایر دستگاه برسیم که مجوزها به صورت یکپارچه توسط یک کمیته تخصصی مستقر در سازمان بنادر صادر شود . در این خصوص ، همواره اجرای مصوبات ابلاغی و الزامات قانونی ملاک عمل دستگاه های همکار بوده است .

    به گفته عفیفی پور ، از آذرماه سال گذشته تاکنون ، ۱۰ مورد موافقت اولیه، ۱۲ مورد مجوز ساخت و ۷ مورد هم مجوز بهره برداری برای سازه های دریایی و ساحلی این استان صادر شده است .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه امنیت ، ایمنی و محیط زیست را به عنوان سه موضوع مهم در بحث بررسی ها و صدور مجوز برای سازه ها مطرح کرد و افزود: اگر سازه ای در این سه زمینه مشکلی نداشته باشد ، مانع چالش آفرینی برای صدور مجوز آن وجود ندارد . به دلیل مکانیزه شدن فرآیندها در سامانه صدور مجوزها ، انجام کارها به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود و ثبت اطلاعات و همچنین انجام تشریفات قانونی صدور مجوز نیازی به هیچ هزینه ریالی ندارد .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر لزوم هماهنگی و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه ها ، ارگان ها و نهادها در راستای اجرای هر چه سریعتر و جامع تر قوانین مرتبط با حوزه دریا و ساحل تأکید کرد .

    حمید خلیلی ؛ مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته صدور مجوز سازه های دریایی کشور نیز با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و سازهای ساحلی در استان هرمزگان ، گفت : با احتساب سازه های ساحلی و فراساحل، ۳۲۱ سازه در این استان وجود دارد ۲۷۵ سازه متعلق به مجموعه های دولتی و ۴۶ مورد نیز با مالکیت بخش خصوصی است . از ابتدای سال جاری تاکنون ، این سازمان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود ، مطالعات طرح بازآفرینی تعامل شهر و بندر را برای ۱۵ بندر همجوار با ۱۲ شهر در شمال و جنوب کشور را آغاز کرده است .




    مطالب مرتبط

    در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

    |

    طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی ، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز ، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود .

    |

    همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

    |

    در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

    |

    در این مدت همچنین ۱۵۲ هزار و ۲۹۶ دستگاه خودرو وارد جزیره شد . در مجموع بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو توسط شناورهای لندینگ‌کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به‌صورت ایمن جابه‌جا شد .

    |

    نظرات کاربران