در حال بارگذاری ...
  • لزوم حمایت دولت از شرکت‌های هواپیمایی در زمان تحریم ها

    در صنعت هوانوردی به دلیل پیچیدگی خاصی که وجود دارد ، شاید نتوان تمام نیازها را از طریق تولید داخل رفع کرد ، اما به هر حال می‌توان بخشی از این نیازها را با اتکا به تولید داخل و ظرفیتی که وجود دارد ، بر طرف کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به فشارهای موجود بر صنعت هوانوردی در اثر تحریم ها گفت : در این شرایط دولت باید از ایرلاین‌ها حمایت کرده و اقدام به تخصیص ارز دولتی به آن‌ها کند .

    مقصود اسعدی سامانی در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های طراحی و تولید قطعات هوانوردی ، گفت : ایرلاین‌ها تاکنون نیز بخشی از نیازهای خود را از محل تولیدات داخلی تامین می‌کردند . این نمایشگاه نیز فرصت خوبی است که نیاز‌های شرکت های هواپیمایی به طراحان و تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان هوایی منتقل شود و با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد ، بتوانیم بخشی از نیازهای کشور را مرتفع کنیم .

    اسعدی سامانی با اشاره به ظرفیت داخلی برای تولید قطعات هوایی افزود : البته در صنعت هوانوردی به دلیل پیچیدگی خاصی که وجود دارد ، شاید نتوان تمام نیازها را از طریق تولید داخل رفع کرد ، اما به هر حال می‌توان بخشی از این نیازها را با اتکا به تولید داخل و ظرفیتی که وجود دارد ، بر طرف کرد .

    وی در مورد برنامه ایرلاین‌ها برای تامین قطعات مورد نیاز در زمان تحریم نیز گفت : با توجه به برنامه هایی که وجود دارد ، ما باید خود را برای هر شرایطی آماده کنیم . این نمایشگاه نیز قدمی است برای آنکه بتوانیم در شرایط سخت خود را فعال نگاه داریم و خدمات صنعت هوانوردی را استمرار ببخشیم .

    زیان هنگفت شرکت‌های هواپیمایی در اثر تخصیص ندادن ارز دولتی

    دبیر انجمن‌های هواپیمایی در مورد مشکل تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی گفت : مساله ارز کماکان دچار یک اطاله رسیدگی در بانک مرکزی و بانک‌های عامل است . عمدتا پرونده هایی که در آن‌ها شرکت‌های هواپیمایی درخواست ارز داده‌اند ، در بانک‌های عامل یا بانک مرکزی در حال رسیدگی  و بررسی است و متاسفانه در یک ماه گذشته ما موفق به دریافت ارز از این بانک‌ها نشده‌ایم .

    وی افزود : این خطری برای صنعت حمل و نقل هوایی است . اکنون شرکت‌های هوایی بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی که نرخ رسمی ارز است ، خدمات خود را ارائه می‌کنند . طبیعتا توقع و انتظار این است که دولت به موقع ارز مورد نیاز این شرکت‌ها را در اختیارشان قرار دهد . چرا که اگر تغییری در نرخ ارز ایجاد شود ، قطعا زیان هنگفتی را متحمل شرکت‌های هواپیمایی می‌کند .

    اسعدی سامانی با اشاره به تحریم‌های ایالات متحد آمریکا علیه صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران و هزینه‌های این تحریم گفت : در این شرایطی که صنعت تحت فشار تحریم‌های استکبار جهانی است ، نیاز به کمک و حمایت بیشتر دولت دیده می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    شرکت‌های هواپیمایی در چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر باید تمهیدات لازم را در صورت بروز تاخیر پروازها برنامه‌ریزی کنند و نمایندگانشان برای پاسخگویی در ترمینال‌ها حضور داشته باشند .

    |

    بدون‌شک خدمت به مسافران را وظیفه خود می‌دانیم اما رفتار برخی مسافران در مواقعی چون پیاده نشدن از هواپیما برای اعتراض به تاخیر پرواز یک جرم مسلم است که مانع خدمت‌رسانی به سایر مردم می‌شود . در همین راستا با تعامل با دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ها می‌توان ضمن جرم انگاری و ...

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

    |

    نظرات کاربران