در حال بارگذاری ...
  • اعلام ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ کالا از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت

    ممنوعیت در نظر گرفته شده برای ۱۳۳۹ ردیف کالا به هیچ عنوان شامل کالاهای ترانزیت خارجی از طریق ایران نمی شود و این فهرست صرفا مشمول ممنوعیت صدور مجوز واردات قطعی به کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و عبور محمولات مشمول این فهرست از قلمرو ایران مجاز است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران اعلام کرد : ممنوعیت اعلام شده از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص ۱۳۳۹ کالا فقط در رویه واردات است و ترانزیت خارجی این کالاها از طریق ایران برای شرکت های حمل و نقل بین المللی بلامانع است .

    دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با اعلام این خبر و ارسال تصویر نامه انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران به گمرکات سراسر کشور با انتشار بیانیه ای تصریح کرد ؛ در پی دستورالعمل وزارت صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف کالا و انتشار آن در سطح بین المللی ، با سوء برداشت از مفاد این دستورالعمل و تلقی کردن ممنوع شدن ورود این دسته از کالا ها به ایران ، شرکت های کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی خارجی به مشتریان خود در کلیه کشورها و همچنین به دفاتر و نمایندگی های خود در بنادر مختلف دستور داده اند ضمن رعایت دقیق نکات مربوط به مقررات بین المللی ، در خصوص ایران از پذیرش و حمل ۱۳۳۹ ردیف کالای یاد شده به ایران خود داری کنند .

    این اخبار نگرانی های زیادی را برای شرکت های حمل و نقل ایجاد کرده است و شرکت های بین المللی از ترانزیت این کالاها از طریق ایران خودداری می کنند و این مسئله کاهش ترانزیت خارجی را به دنبال خواهد داشت ، در حالی که دستورالعمل اعلام شده تنها در خصوص واردات قطعی است .

    دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران بدینوسیله اعلام می کند ، ممنوعیت در نظر گرفته شده برای ۱۳۳۹ ردیف کالا به هیچ عنوان شامل کالاهای ترانزیت خارجی از طریق ایران نمی شود و این فهرست صرفا مشمول ممنوعیت صدور مجوز واردات قطعی به کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و عبور محمولات مشمول این فهرست از قلمرو ایران مجاز است .




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۲ ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان ۳۶۸ درصد و از مبدا گمرک باشماق ۵۷ درصد افزایش داشته است .

    |

    در ۱۱ ماهه سال جاری ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز خان با ۳۶۳ درصد رشد به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسیده که به عنوان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران در رتبه دوم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی قرار گرفته است .

    |

    در این کارگاه آموزشی دو روزه رضا راستی مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران به تبیین مواد کاربردی قوانین امور گمرکی مرتبط با حمل و نقل و عبور کالاهای ترانزیتی از قلمرو کشور پرداخت .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وصولی‌های گمرک و واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به رقم ۲۴۷ هزار میلیارد تومان رسید . ...

    |

    بیشترین میزان واردات از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در سال ۱۴۰۲ از مبدا کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه ، عمان ، پاکستان ، مالزی ، عراق ، ازبکستان و اندونزی بوده است .

    |

    نظرات کاربران