در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزییات ۸ پروژه عمرانی - توسعه‌ای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

    ۲۳۰۰ متر توسعه ساختمان اداری در ترمینال یک یکی از اقدامات مهم انجام شده است . معمولا ایرلاین ها نسبت به مکانی که در زیرزمین در اختیار داشتند و در آن مستقر بودند ، اعتراض داشتند . این مکان شایسته مدیران و همکاران ایرلاین ها نبود . اما اکنون مکانی مناسب برای این عزیزان فراهم شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تشریح ۸ پروژه عمرانی - توسعه‌ای افتتاح شده در این مجموعه گفت : در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی ، اطلاعات این پروژه‌ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت .

    شهرام ادم نژاد در مراسم افتتاح ۸ پروژه عمرانی - توسعه‌ای در این مجموعه ، ضمن تبریک میلاد امام هشتم و خیر مقدم به تمام حضار ، علی الخصوص به وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همه مدیران ، مشاوران و فرماندهان نظامی حاضر در مراسم ، توضیحاتی را درباره این ۸ پروژه ارائه کرد .

    آدم نژاد ابتدا به پروژه درب آهن اشاره کرد و گفت ، این پروژه  شامل ساختمانی ۲۸۰ متر مربعی برای پلیس است که در محل ورود به محوطه فرودگاهی قرار گرفته است . نیروهای پلیس پیش از این مکان نامناسبی در اختیار داشتند که با تلاش آقای فتاحی این پروژه کلید خورد و امروز افتتاح می شود .

    توجه به پروژه های زیرساختی

    مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سپس با اشاره به اینکه در شرکت شهر فرودگاهی پروژه های توسعه ای باید بیشتر مدنظر باشند ، گفت : پروژه دوم ، اپرون کارگو است . این پروژه ۹۰ هزار متر مربع است که با رویه بتونی ساخته شده است . 

    وی ادامه داد : ضرورت دارد نقل و انتقال برخی از کالاها با اولویت زمانی از حوزه حمل و نقل هوایی اتفاق بیافتد . خیلی از بارها مانند گوشت منجمد یا بارهایی که زمان و نوع حمل در آن دخیل است می توانند از این زیرساخت استفاده کنند . انبارهای خوبی در این مجموعه داریم و چند انبار یخچالی اتمسفری و غیر یخچالی نیز در آینده نزدیک در اینجا ساخته خواهد شد . بخشی از بارهایی که در تهران توزیع می شود و بارهایی که به سمت مناطق شمالی کشور می رود ، می توانند از این محل ترخیص شوند . در این صورت هم هزینه حمل بار کاهش می یابد و هم در زمان صرفه جویی می شود .

    آدم نژاد از افتتااح ۱۱۱ متر مربع اپرون مسافری به عنوان یکی دیگر از پروژه های افتتاح شده نام برد و گفت : نکته قابل توجه در این پروژه ، ویژگی های فنی و مهندسی است. کف سازی این مجموعه با ۳۵ سانتی متر ضخامت و ۵ لایه بتن انجام شده است . مرکز تحقیقات راه و مسکن بر این پروژه  نظارت کرد و برآورد این بود که این اپرون می تواند ۲۵ سال عمر مفید داشته باشد .

     

     

    تسهیل تردد مسافران

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تسهیل ورود مسافران خارجی به کشور را یکی از اهداف این طرح های توسعه ای دانست و گفت : سالن روادید یکی دیگر از مواردی است که امروز افتتاح شد . پیش از این تمام تسهیلات مربوط به مسافران خارجی در یک راهرو مستقر بودند و لازم بود یک مکانی در شان مسافران خارجی طراحی شود . فکر می کنیم این سالن که تمام امکانات مورد نظر برای اخذ روادید را در کنار تسهیلات رفاهی و آسایشی مسافر در کنار هم جمع آورده، می تواند رضایت مسافران خارجی را فراهم کند .

    آدم نژاد از ساخت ساختمان اداری در ترمینال یک به عنوان یکی دیگر از پروژه ها نام برد و گفت : ۲۳۰۰ متر توسعه ساختمان اداری در ترمینال یک یکی از اقدامات مهم انجام شده است . معمولا ایرلاین ها نسبت به مکانی که در زیرزمین در اختیار داشتند و در آن مستقر بودند ، اعتراض داشتند . این مکان شایسته مدیران و همکاران ایرلاین ها نبود . اما اکنون مکانی مناسب برای این عزیزان فراهم شده است .

    آدم نژاد از ساختمان آتش نشانی شهری با ۱۲۰۰ متر وسعت . ساختمان تسهیلات حراست و پیر شرقی ترمینال ۱ با ۹هزار متر وسعت به عنوان باقی پروژه های افتتاح شده یاد کرد .

    شفافیت در راستای تعهد به مسئولیت اجتماعی

    مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به زمان انجام پروژه‌ها گفت : خیلی از پروژه هایی که امروز افتتاح شد از سال ۸۸ آغاز شده بود و چندین پیمانکار دیده بود . سیاست هیات مدیره این است که این دست پروژه های ناتمام در شرکت وجود نداشته باشد . سعی بر آن است که اگر بناست پروژه ای انجام شود ، در دوره مشخص انجام شود . پروژه های نیمه تمام معمولا مشکلاتی از قبیل عدم تامین منابع مالی ، عدم برنامه ریزی مناسب برای ساخت ، عدم نیاز و .... را با خود همراه دارند . سعی خواهیم کرد پروژه‌های نیمه تمام کمتر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وجود داشته باشد .

    آدم نژاد همچنین در مورد بحث کیفیت پروژه ها نیز گفت : گزارشی را با مرکز تحقیقات منتشر خواهیم کرد مبنی بر اینکه ویژگی های این پروژه ها چه است . با توجه به راهنمایی وزیر در حوزه مسئولیت اجتماعی ، همه اطلاعات پروژه را منتشر خواهیم کرد . مردم حق دارند بدانند که چه پروژه‌ای انجام شده ، چرایی ان چه بوده است ، چه هزینه ای صرف آن شده و با چه کیفیتی ساخته شده است . در این صورت ما می توانیم خود را در معرض ارزیابی قرار بدهیم .




    مطالب مرتبط

    مسافرین و مراجعین این‌بار در کنار نظرات خود در خصوص کلیه خدمات فرودگاهی ، می‌توانند با ورود به این سامانه واسکن QR کد واقع در مقابل کانترهای پذیرش مسافرین ، جهت ثبت و بازخورد نظرات ، پیشنهادات و انتقادات در خصوص نحوه ارائه ، کیفیت و بهبود خدمات شرکت های هواپیمایی نظر بدهند .

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی ابلاغ‌های جداگانه ، اعضای ...

    |

             

    |

             

    |

    نظرات کاربران