در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اعزام زائرین حج تمتع ۹۷ در فرودگاه اهواز

    از شب ۲۸ تیر تا صبح ۳۰ تیر تعداد ۱۲۴۸ زائر در قالب ۵ پرواز فرودگاه اهواز را به مقصد مدینه منوره ترک کرده‎اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‎های استان خوزستان از آغاز عملیات اعزام زائرین حج تمتع ۹۷ در فرودگاه اهواز با برگزاری مراسم بدرقه برای آنها خبر داد .

    محمدرضا رضایی گفت : نخستین زائران خوزستانی در ساعت ۲۲:۱۰ روز ۲۸ تیرماه ، با بدرقه حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها ، حجت السلام حسن‎زاده امام جمعه موقت اهواز ، سید محمود رضوی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها ، فرماندهان سپاه و پلیس فرودگاه‎های استان خوزستان و دیگر مقامات استانی ، فرودگاه اهواز را به مقصد مدینه منوره ترک کردند .

    وی با اشاره به اینکه امسال ۴۲۹۹ زائر در قالب ۲۵ کاروان و توسط ۱۸ فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سرزمین وحی مشرف می‎شوند ، گفت : با توجه به اینکه امسال زائران بیت الله الحرام خوزستانی ، "مدینه اول" هستند عملیات اعزام تا ۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

    وی در مورد تعداد زائرین اعزام شده از آغاز این عملیات گفت : از شب ۲۸ تیر تا صبح ۳۰ تیر تعداد ۱۲۴۸ زائر در قالب ۵ پرواز فرودگاه اهواز را به مقصد مدینه منوره ترک کرده‎اند .

    مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان در مورد آماده‎سازی ترمینال جدید خارجی گفت : با توجه به اینکه کار محوطه‎سازی این ترمینال به مراحل پایانی نزدیک شده است ، در حال حاضر جهت دپوی جامه دان زائران از فضای داخلی ترمینال استفاده می‎کنیم  و امیدوار هستیم تا بتوانیم در عملیات بازگشت زائران در ترمینال جدید پذیرای این عزیزان باشیم .

     




    مطالب مرتبط

    امیدواریم با طرح‌های توسعه فرودگاه اهواز بتوانیم زمینه ظرفیت‌های استانی را برای توسعه برنامه های اقتصادی فراهم کنیم .

    |

    ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

    |

    عملیات حج عمره در ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها از ۱۳ دی ماه آغاز و طبق برنامه اعلام شده در فاز نخست تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت .

    |

    نظرات کاربران