در حال بارگذاری ...
  • کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده کالا با واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

    نوسازی بسیار خوبی در مورد تجهیزات دریایی و بندری در بندر چابهار انجام شده است و امیدواریم سایر تجهیزات دیگری که در دستور خرید است ، تامین شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : بندر چابهار سهم ۲۰ درصدی در واردات کالاهای اساسی کشور دارد .

    بهروز آقایی درباره نقش بندر چابهار در تامین کالا ، افزود : با توجه به اینکه سالانه حدود ۱,۵ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می شود تخصیص سهم ۲۰ درصدی واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار می تواند علاوه بر رونق بندر چابهار و کاهش مسافت های دریایی و جاده ای منجر به کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده کالا شود .

    وی خاطرنشان کرد : کاهش هزینه در قیمت تمام شده حمل کالاهای اساسی ، موجب صرفه جویی در هزینه های پرداختی دولت در قالب یارانه به این نوع کالاها می شود .

    آقایی درباره وضعیت تجهیزات و زیرساخت‌های بنادر و سواحل استان سیستان و بلوچستان ، اذعان داشت : با توجه به فضایی که پس از برجام ایجاد شد ۲۶ دستگاه استراتژیک را وارد کردیم که این تعداد دستگاه به مرحله مونتاژ و بهره‌برداری رسیده است . یکی از موضوعات بسیار مهم در سال ۹۷، به منظور پیشبرد اهداف بنادر استان سیستان و بلوچستان تامین تجهیزات جدید است . نوسازی بسیار خوبی در مورد تجهیزات دریایی و بندری در بندر چابهار انجام شده است و امیدواریم سایر تجهیزات دیگری که در دستور خرید است ، تامین شود .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان یادآور شد : عمده تمرکز ما در سال جاری بازاریابی کالا و سرمایه‌گذاری است چرا که در بخش ایجاد زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات اقدامات مناسبی صورت گرفته که نشان دهنده شرایط مطلوب زیرساخت‌های فیزیکی است . در نظر داریم که در طول سال جاری با بازاریابی و حضور تجار و سرمایه‌گذاران اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده به ثمر بنشیند . سال گذشته رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم .




    مطالب مرتبط

    تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

    |

             

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

    |

    بندر چابهار در حوزه‌های صادرات ، ترانزیت ، ترانشیپ و کاپوتاژ رشد قابل توجهی را تجربه کرد به طوریکه صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲.۵ برابری و به میزان یک میلیون و ۱۱ هزار و ۹۳۰ تن انجام پذیرفت .

    |

    فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

    |

    نظرات کاربران