در حال بارگذاری ...
  • راه آهن ایران - افغانستان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

    به گزارش پرتال حمل ونقل، خیراله خادمی در جمع خبرنگاران خرم آباد با بیان اینکه امسال در بخش ریلی ۳۹۱ کیلومتر مسیر جدید افتتاح می شود افزود: راه آهن سه مرکز استان گیلان، آذربایجان غربی و مسیر جدید آذربایجان شرقی به بستان آباد سالجاری بهره برداری خواهد شد.

    وی اظهار داشت: در مجموع برای ساخت این میزان راه آهن جدید ۷۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

    وی همچنین تصریح کرد: بهره برداری از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه نیز از برنامه های امسال است که با توجه به مشکلات مالی و تامین قیر، تحقق این مهم منطقی نیست.معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع اعتبار ۲۸۰ کیلومتر طرح آزادراهی در دست ساخت کشور را ۶۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان مسیر جدید تا ۶ ماهه اول سال ۹۸ زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

     ساخت آزادراه بروجرد - اراک امسال آغاز می شود

    خادمی در خصوص اجرایی نشدن ادامه آزادراه خرم آباد - اراک در حوزه استان مرکزی گفت: طرح آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک یک قرارداده واحد به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال دارد اما اولویت اول این طرح در قطعه حادثه خیز خرم آباد - بروجرد تعریف شده تا علاوه بر ارتقا ایمنی مسیر، طول محور یاد شده نیز کاهش یابد.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر در قطعه بروجرد - اراک، کمربندی بروجرد با روند خوبی در دست اقدام است و از سمت شازند نیز ساخت تقاطع غیرهمسطح روی اتوبان آغاز شده تا عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسیر ۸۰ کیلومتری جاده ازنا - شازند و آمار تصادفات در این محور نیز تصریح کرد: این مسیر در سال های گذشته ردیف اعتباری نداشته و به دلیل تخصیص اعتبار از محل استانی یا متفرقه روند کندی داشته است.

    خادمی اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استان و نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، این طرح امسال در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته و مبلغ مناسبی به آن اختصاص یافته است.
    وی بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته بیان کرد: هم اکنون قطعه اول این مسیر که نیمه کاره بود فعال تر شده و مناقصه قطعه دوم نیز در حال برگزاری است.

     

     

    عمر آسفالت در تمامی محورهای کشور بالا نیست

    خادمی در خصوص عمر آسفالت جاده های کشور نیز گفت: چنانچه هر طرح با مشخصات استاندارد اجرا شود عمر آسفالت نباید به حداقل کاهش یابد.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی جاده ها که سه لایه آسفالت دارند، عمر کمتر از ۱۲ سال دارند.

    وی افزود: در برخی جاده ها نیز مردم تصویر ذهنی درستی از نبود کیفیت آسفالت دارند که جاده به دلیل منابع اعتباری با ۲ لایه آسفالت بهره برداری و یا روکش های اضطراری بدون توجه به استانداردهای لازم انجام شده و این امر موجب کاهش زمان تخریب می شود.

    خادمی تاکید کرد: در برخی جاده ها نیز خطاهایی توسط مجریان صورت می گیرد که باید سنجش شده و به حداقل برسد.




    نظرات کاربران