در حال بارگذاری ...

اقدامات موفقیت‌آمیز دولت و انجمن‌های صنفی برای رفع مشکلات رانندگان

برای ایجاد نظمی مطلوب در رابطه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی که اصلی ترین خواسته رانندگان به شمار می‌رود ، مبنا را بر یک نوع نظارت عمومی توسط رانندگان و شفافیت اطلاعات گذاشتیم . منظور از شفافیت اطلاعات این است که هر بارنامه‌ای که صادر می‌شود ، اطلاعات صاحب بار ، شرکت ، صاحب کامیون و راننده را شامل شده و یکسان باشد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اقدامات مشترک دولت و انجمن‌های صنفی برای رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران گفت : برای رانندگان تسهیلاتی در حوزه‌های بیمه ، تامین قطعات پرمصرف ، افزایش کرایه حمل بار ، تخصیص سوخت و اصلاح رابطه با شرکت‌های حمل و نقلی در نظر گرفته شده است .

عباس آخوندی با اشاره به مذاکرات انجام شده برای رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران گفت : در این مدت ارتباطات گسترده‌ای را با همکاران حوزه حمل و نقل و نمایندگان کامیونداران و رانندگان داشتیم .

آخوندی با اشاره به دو جلسه خود با اعضای کانون‌های حمل و نقل در تاریخ‌های ۵ خرداد و ۲۴ تیرماه گفت : در این دو جلسه تمام مشکلات موجود مرور و بررسی شد . فهرست بلندی از مشکلات رانندگان و کامیون‌داران وجود داشت که مسائلی مانند بیمه ، رابطه رانندگان با شرکت‌ها ، سهم رانندگان از بارنامه ، نحوه تعیین قیمت بارنامه ، دسترسی به قطعات پر مصرف مثل لاستیک و قطعات یدکی و بیمه تامین اجتماعی را شامل می‌شد . خوشبختانه بین این دو جلسه کارگروه مشترکی را تنظیم کردیم که بتوانیم اقدامات را با هم و به صورت مشترک پیش ببریم ، تا اینگونه نباشد که فقط دولت یکجانبه تصمیم‌گیری کند . تاکنون هشت جلسه کارگروه مشترک با هدف بررسی مشکلات تشکیل شده است .

آخوندی در مورد مساله بیمه رانندگان گفت : از انجمن‌های صنفی رانندگان پشتیبانی کردیم تا شرکت‌ها موظف شوند بیمه تکمیلی رانندگان را اعمال کنند . اکنون این روند برای حدود ۹۰۰ هزار نفر در تمام شرکت‌های حمل و نقلی آغاز شده و در مرحله استعلام از شرکت‌های بیمه قرار دارد . دولت حمایت می‌کند که این اقدام به زودی به انجام برسد .

این عضو کابینه دوازدهم به بحث افزایش کرایه حمل بار نیز اشاره کرد و افزود : در مورد بحث قیمت حمل و نقل توافقی شده بود که با توجه به افزایش قیمت مجموعه عوامل حمل و نقل، کرایه حمل بار نیز تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند ، که این کار انجام شد .

 

 

رسیدگی فوری به شکایات رانندگان

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به اصلاح رابطه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی اشاره کرد و گفت : برای ایجاد نظمی مطلوب در رابطه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی که اصلی ترین خواسته رانندگان به شمار می‌رود ، مبنا را بر یک نوع نظارت عمومی توسط رانندگان و شفافیت اطلاعات گذاشتیم . منظور از شفافیت اطلاعات این است که هر بارنامه‌ای که صادر می‌شود ، اطلاعات صاحب بار ، شرکت ، صاحب کامیون و راننده را شامل شده و یکسان باشد . با این روش راننده می‌داند این بارنامه چه قیمتی دارد ، چه محموله‌ای را شامل می‌شود ، و سهم راننده ، شرکت حمل و نقل ، صاحب کامیون و بیمه‌ها از این بارنامه چقدر است . در این صورت کسی به کسی اجهاف نمی کند .

آخوندی بر نظارت کامل دولت بر این روند تاکید کرد و گفت : شماره ۳۰۰۰۱۴۱ برای اعتراض و شکایت رانندگان در نظر گرفته شد . تا روز دوشنبه ۱۲ هزار شکایت دریافت کرده و در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ به این شکایت‌ها رسیدگی کردیم . ۶۵ مورد از این شکایت‌ها به لغو موقت پروانه شرکت‌های حمل و نقل و ۲۲۴ مورد به جریمه نقدی این شرکت‌ها منجر شد . رانندگان کامیون مستحضر هستند که اگر اجهافی در حق آن‌ها شود ، بلافاصله به شکایت آن‌ها رسیدگی می‌شود .

تامین قطعات مصرفی با ارز دولتی

وزیر راه و شهرسازی ، از تامین قطعات پرمصرف مانند لاستیک و سایر قطعات به عنوان اقدام دیگر دولت برای ارائه تسهیلات به رانندگان و کامیون داران یاد کرد و گفت : چیزی در حدود ۳۶ هزار قطعه لاستیک تا روز دوشنبه هفته قبل میان رانندگان و کامیون‌داران توزیع شد . علاوه بر این ، قرار بر آن شد که دولت از انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران در بحث تامین این قطعات حمایت کند . اعلام کردیم اگر انجمن‌های صنفی علاقه‌مند باشند اقدام به واردات مستقیم این قطعات کنند، دولت ارز ۴۲۰۰ تومنی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد . انجمن‌های صنفی از این طرح استقبال کردند و قرار شد اقدامات لازم را داشته باشند .

این عضو کابینه دوازدهم به مساله تامین سوخت ماشین‌های سنگین نیز اشاره کرد و گفت : در بحث سوخت ، محدودیت منطقه‌ای وجود داشت که لغو و قرار شد که متناسب با پیمایش سوخت در اختیار رانندگان قرار بگیرد . امروز در هیات وزیران گزارشی از آخرین مذاکرات با نمایندگان انجمن‌های صنفی ارائه کردم . خوشبختانه دولت از تمامی تصمیمات حمایت کرد و دستورات لازم به وزارتخانه‌های ذی‌ربط داده شد .




مطالب مرتبط

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

|

نظرات کاربران