در حال بارگذاری ...
  • اعزام زائران حج تمتع استان اردبیل از طریق فرودگاه تبریز

    بازدیدهای میدانی به عمل آمده از سالن حجاج و امکانات فرودگاه تبریز حکایت از آمادگی کامل این فرودگاه و تمام نهادها و ارگانهای دخیل در انجام عملیات حج دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی عملیات حج تمتع ضمن اعلام خبر اعزام ۴۵۰۰ زائر از فرودگاه تبریز ، از آمادگی کامل فرودگاه تبریز از نظر امکانات ، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مطلوب پروازها خبر داد .

    مصطفی صفایی گفت : امسال با توجه به اینکه باند فرودگاه اردبیل در حال بهسازی و تعمیر است ، فرودگاه تبریز علاوه بر حجاج آذربایجان شرقی ، میزبان حجاج استان اردبیل نیز خواهد بود و طبق برنامه ریزی های انجام شده ۸۵۰ نفر از زائران اردبیل در قالب سه پرواز از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد . عملیات اعزام حجاج استان آذربایجان شرقی نیز از ۲۰ مرداد آغاز میشود و طی چهار روز ۳۶۵۰ نفر از حجاج در قالب ۹ پرواز از فرودگاه تبریز اعزام خواهند شد .

    وی افزود : برای انجام هرچه بهتر پروازهای حج برنامه ریزی های اداره کل فرودگاه های استان از حدود دو ماه پیش آغاز شده است و از جمله اقدامات انجام شده میتوان به طراحی و رنگ آمیزی دیوارهای ترمینال حجاج با نقوش مذهبی ، تقویت و بهسازی سیستم سرمایش ترمینال حجاج و خط کشی پارکینگ خودروهای میدان حج اشاره کرد .

    همچنین در این جلسه ، مدیرکل حج و زیارت استان در سخنانی گفت : بازدیدهای میدانی به عمل آمده از سالن حجاج و امکانات فرودگاه تبریز حکایت از آمادگی کامل این فرودگاه و تمام نهادها و ارگانهای دخیل در انجام عملیات حج دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    طی عملیات حج عمره با انجام ۴۴ پرواز رفت و برگشت تعداد ۵ هزار و ۶۱۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می گردند و عملیات حج عمره در ۲۳ اردیبهشت پایان خواهد یافت .

    |

    در حج تمتع ۱۴۰۳ ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد . لذا طبق برنامه‌ریزی ، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A300-600 ,A310, A300B4 در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد .

    |

    فرودگاه‌های اهواز ، ساری ، یزد ، کرمان ، رشت ، اردبیل ، تبریز ، زنجان ، شیراز ، مشهد ، اصفهان ، زاهدان ، بندرعباس ، بیرجند ، ارومیه ، بوشهر ، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) ، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های ...

    |

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    نظرات کاربران